حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
دولت در حوزه پیشگیری از بیماریها به خواب رفته است

عضو هیئت امنای خیریه دیابت اصفهان گفت: دولت در حوزه پیشگیری از بیماریها به خواب رفته است.

عضو هیئت امنای خیریه دیابت اصفهان

دولت در حوزه پیشگیری از بیماریها به خواب رفته است

 

عضو هیئت امنای خیریه دیابت اصفهان گفت: دولت در حوزه پیشگیری از بیماریها به خواب رفته است.

جمال ملک نایینی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: خیریه های در حد توان خود در امر پیشگیری از بیماریهای قدم برداشته است و این در حالی که دولت نقش اول  و اصلی را در این حوزه دارد.

وی بیان داشت: دولت برای امر پیشگیری از بیماریها صدا و سیما را در اختیار دارد و این در حالی که خیریه ها هیچ یک از ابزارهای اطلاع رسانی از جمله رسانه های دیداری، تصویری، شنیداری و غیره را ندارد.

عضو هیئت امنای موسسه خیریه دیابت اصفهان با اشاره به اینکه دیابت یک بیماری خطرناکی است که در صورت عدم اطلاع رسانی درست، به جهت تغذیه نامناسبی که در خانوارها رواج پیدا کرده است، در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند، ادامه داد: تمام سلول های بدن با قند تغذیه می شوند و اندام های بدن از سلول تشکیل شده است و  افزایش قند خون،   وارد تمام سلول های بدن می شود روی کلیه اثر می گذارد و زمانی که 90 درصد کلیه را درگیر کرد علائم بیماری ظاهر می شود.

وی با بیان اینکه لازم است که دولت از ابزارهای اطلاع رسانی که در اختیار دارد در حوزه پیشگیری از دیابت گام بردارد، ادامه داد: صدا و سیما باید بیش از پیش در عرصه پیشگیری از بیماریها گام بردارد .

بیماری دیابت 4 سال یکبار دو برابر افزایش می یابد

وی با اعلام اینکه هر 4 سال یکبار بیماری دیابتی دو برابر افزایش می یابد، افزود:  خیریه حضرت ابوالفضل بین 10 تا 15 درصد فعالیتش را در امر پیشگیری از دیابت قرار داده است زیرا که 80 درصد بیماران دیالیزی که به این خیریه مراجعه می کنند بر اثر پیشروی دیابت بوده است

ملک نائینی با اشاره به اینکه تمام تمرکز خیریه های در امر پیشگیری از بیماری ها و به ویژه دیابت است ،ادامه داد: اگر دولت یک دهم هزینه ای که برای امر درمان بیماریهای اخصاص می داد را صرف پیشگیری از بیماریها می کرد قطعا نتایج آن را در جامعه مشاهده می کردیم.

وی با اظهار اینکه دانشگاه در حوزه اطلاع رسانی و کارهای تبلیغاتی در امر پیشگیری از بیماری دیابت نقش کلیدی می تواند ایفا کند، گفت: لازم است که برای امر پیشگیری از بیماریها از ظرفیت های تمام دستگاه های مردمی و دولتی مثل شهرداری و ظرفیت های شهر استفاده کرد.

دیدگاه / پاسخ