حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
راه اندازی چند مرکز ارائه داروی هلال احمر در استان اصفهان ضروری است

راه اندازی چند مرکز ارائه داروی هلال احمر در استان اصفهان ضروری است

به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا  محمدنوید متقی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای تحقق این امر به صدور مجوز از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیاز داریم و مکاتبات لازم انجام شده است.

وی اضافه کرد: بسیار دیده شده که بیمار یا خانواده او صدها کیلومتر را برای رسیدن به مرکز ارائه داروی هلال احمر اصفهان طی می‌کنند و بی شک این چالش باید حل شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان با اشاره به مراجعه روزانه حدود ۵۰۰ تا یک‌ هزار نفر به داروخانه هلال احمر اصفهان اظهارداشت: بیشتر آنان بیماران صعب العلاج و سخت و یا افراد با مشکلات مالی هستند.

متقی تصریح کرد: به غیر از مراجعه کنندگان داخل استان، از مناطق همجوار استان نیز بسیاری برای تهیه دارو به هلال احمر اصفهان مراجعه می‌کنند لذا دامنه فعالیت و خدمت ما بیشتر شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۴۵ پایگاه امداد و نجات در استان اصفهان بویژه در ایام نوروز ادامه داد: ۳۸ پایگاه جاده‌ای،۲ پایگاه امداد کوهستان، یک پایگاه ساحلی و چهار پایگاه سیار با حضور یک هزار و ۶۴۰ نفر امدادگر در کنار هموطنان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: خدمات این نهاد بخصوص در تعطیلات فقط مختص امداد و نجات نیست بلکه انواع خدمات اجتماعی، فرهنگی، گردشگری، پزشکی و مشاوره را شامل می‌شود، بنابراین هلال احمر را نباید فقط یک سازمان امدادی تلقی کرد، زیرا در کنار این وظیفه ارائه دیگر خدمات را نیز بخوبی دنبال می‌کند.

متقی خاطرنشان کرد: در قالب طرح "هلال رحمت" که امسال جزو برنامه های ما قرار گرفت، ارائه کمک های نیکوکارانه از یک سو و ارائه خدمات به مسافران نوروزی از سوی دیگر انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت گسترده جوانان در هلال احمر به عنوان یک ظرفیت ارزشمند، افزود: بیشترین تعداد عضو در بخش‌های‌ مختلف سازمان به معاونت جوانان اختصاص دارد و خدمات مختلف آنان شامل شهرها و روستاهاست.

مدیرعامل هلال احمر اصفهان با بیان اینکه حمایت و ارائه خدمات به معلولان، مددجویان و توانخواهان دیگر اقدام این دستگاه است، اظهارداشت: مراکز درمانی و توانبخشی هلال احمر در این ارتباط فعالیت دارند.

متقی با اشاره به اهمیت انعکاس خدمات و دستاوردها گفت: در این خصوص رسانه ها نقش اساسی دارند و به همین دلیل قصد داریم تعامل ویژه ای با اصحاب رسانه داشته باشیم.

 استان اصفهان اکنون سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

دیدگاه / پاسخ