حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
رشد لارو و حشرات  در مخازن ذخیره آب خانگی

تعداد زیادی از مخازن ذخیره آب خانگی که روی پشت بام ها و در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند سال هاست مورد بازدید قرار نگرفته و به همین دلیل جلبک ها و لارو حشرات در آن ها رشد کرده اند.

توصیه آبفای استان اصفهان برای جلوگیری از تغییر طعم و بوی آب

رشد لارو و حشرات در مخازن ذخیره آب خانگی

 

به گزارش خبرنگار باخبرباش، عدم شست و شوی مخازن ذخیره آب عامل رشد حشرات موذی در این حوزه شده است.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان از شهروندان خواست نسبت به بازدید هفتگی از مخازن ذخیره آب و شست و شوی دوره ای آن اقدام کنند.

فهیمه امیری با اشاره به نشر کلیپ هایی در فضای مجازی مبنی بر وجود جلبک و حشرات موذی در آب شرب گفت: آب موجود در شبکه آبرسانی به دلیل انجام عملیات تصفیه و فرایند کلر زنی، فاقد هرگونه آلودگی است.

وی افزود: بررسی های میدانی کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نشان می دهد متاسفانه تعداد زیادی از مخازن ذخیره آب خانگی که روی پشت بام ها و در معرض تابش نور آفتاب قرار دارند سال هاست مورد بازدید قرار نگرفته و به همین دلیل جلبک ها و لارو حشرات در آن ها رشد کرده اند.

امیری گفت: در بیشتر موارد درب مخازن ذخیره باز مانده و همین امر موجب افتادن پرندگان و حشرات موذی در آن شده که پس از مدتی تغییر طعم و بوی آب آن واحد مسکونی را در پی داشته است.

وی از مشترکین این شرکت خواست به طور هفتگی از مخازن ذخیره آب بازدید کرده و از بسته بودن درب آن مطمئن شوند.

مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب آبفای استان اصفهان در عین حال به شهروندان و روستاییان توصیه کرد به صورت دوره ای و ماهیانه نسبت به شست و شوی مخازن ذخیره آب با استفاده از محلول پرکلرین و آب ژاول اقدام کنند تا از لزج شدن و تغییر طعم و بوی آب جلوگیری شود.

دیدگاه / پاسخ