حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
احداث مزرعه رمز ارز در مناطق سردسیر اصفهان/معرفی کنید پول بگیرید

مزرعه رمز ارز جزو طرح های اقتصادی سبز و کم آب بری است که آلودگی محیط زیستی ندارد و احداث آن در مناطق سردسیر مثل فریدن، سمیرم و محمد آباد جرقویه بخاطر اینکه میزان مصرف برق کمی می خواهد، توجیه اقتصادی دارد.

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان:

احداث مزرعه رمز ارز در مناطق سردسیر اصفهان/معرفی کنید پول بگیرید

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: بدنبال تحریم ها و شرایط سخت برای مبادله پول اقدام به راه اندازی مزرعه رمز ارز در مناطق سردسیر استان اصفهان کردیم.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، سید حسن قاضی عسگر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با توجه به اینکه بدنبال ایجاد رمز ارز به راحتی امکان مبادله پول با دیگر کشورها حتی در شرایط تحریم وجود دارد به همین لحاظ برای اولین بار در کشور از سوی یک بخش خصوصی اقدام به راه اندازی مرزعه رمز ارز در منطقه فریدن اصفهان کردیم.

وی بیان داشت: مزرعه رمز ارز جزو طرح های اقتصادی سبز و کم آب بری است که آلودگی محیط زیستی ندارد و احداث آن در مناطق سردسیر مثل فریدن، سمیرم و محمد آباد جرقویه بخاطر اینکه میزان مصرف برق کمی می خواهد، توجیه اقتصادی دارد.

 

کشف 100 هزار دستگاه ماینر در اصفهان

معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه 100هزار دستگاه ماینر که به خاطر قاچاق اجازه خروج از گمرک را ندارد به افرادی که دارای مجوز مزرعه رمز ارز هستند اختصاص می یابد و در پی کار کردن با آن سودی هم به واردکننده تخصیص می یابد، ادامه داد: بدنبال این هستیم که کدام استان ها برق اضافه دارد و از آن برق برای رمز ارز استفاده شود.

وی با اظهار اینکه اگر بتوانیم از انرژی بادی و خورشیدی استفاده شود و برای صنایع با ارزش افزوده بالا مثل رمز ارز استفاده کنیم، گام بلندی در جهت رونق اقتصادی برداشته شده است، ادامه داد: با توجه به اینکه مزرعه رمز ارز پرت گرما زیادی دارد به همین خاطر پیشنهاد می شود در کنار گلخانه ها احداث شود که از پرت گرما برای گرمای گلخانه ای استفاده شود .

قاضی عسگر با اشاره به اینکه شکل گیری طرح های همزیستی گفت: از آنجائیکه برای گرمای گلخانه ها از دستگاه های هیتر و گرم کن استفاده می شود زیرا که باید دمای گلخانه به 40 درجه سانتیگراد برسد باعث تولید گازهای گلخانه ای میشود اما قرار گرفتن در کنار مزرعه رمز ارز کمک شایانی به شکل گیری طرح های همزیستی میکند.

وی با اشاره به اینکه به گفته برق استان، به کسی که گزارش بدهند افرادی که دستگاه ماینر قاچاق دارند و بدون مجوز به رمز ارز مشغول هستند، تشویقی اختصاص می یابد، ادامه داد: اعتقاد شخصیم بر این است که اگر شده با نور شمع زندگی کنیم و برقی که به رایگان وارد خانه ها می شود را برای رمز ارز به کار ببریم ، توجیه اقتصادی دارد.

دیدگاه / پاسخ