حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
رمز ارز صنعتی که سبزی آن سرخ رویی اش را خواهد پوشاند

رمز ارز صنعتی که سبزی آن سرخ رویی اش را خواهد پوشاند

روی آوری به صنایع پاک و سبز در اصفهان از سالها پیش در دستور کار متولیان و مسئولان استان قرار گرفته است که بدنبال بحران آب و آلودگی شدید هوا در نصف جهان، سرعت بخشیدن به صنایع سبز و مدرن یک ضرورت شناخته شد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، روی آوری مسئولان به صنایع سبز و پاک در حالی است که توفیقات چندانی دیده نشده و گاها حرکت لاکپشتی آسیب های زیادی بر پیکره استان وارد ساخته است.

اصفهان که بیش از هر زمان دیگری نیاز به رونق اقتصادی و رفع بیکاری دارد لازم است که با توسعه صنایع سبز و مدرن نصف جهان را در مسیر توسعه بیش از پیش قرار دهد.

یکی از صنایع پاکی که در یکسال اخیر مدنظر مسئولان استان اصفهان قرار گرفته است، رمز ارز است، صنعتی که قطع به یقین نه تنها عامل توسعه و رونق استان بلکه کشور خواهد شد.

اما آنچه این صنعت مدرن را پس میزند دل نگرانی ها در حوزه مصرف برق است که معاون امور اقتصادی استانداری اصفهان که یکی از حامیان صنایع پاک و سبز در استان اصفهان، اطمینان خاطر داد که برق مصرفی آنها را از طریق انرژی خورشیدی تامین خواهیم کرد و قطع به یقین آسیبی به برق مصرفی خانگی و صنایع وارد نخواهد ساخت.

سید حسن قاضی عسگر که خود عامل احداث نخستین مزرعه رمز ارز در منطقه فریدن شد، گفت: با توجه به اینکه فریدن یک منطقه سردسیر است و در این منطقه با مازاد تولیدی برق مواجهیم، تصمیم بر احداث این مزرعه شد.

وی ادامه داد: رمز ارز هیچ گونه آلایندگی بدنبال ندارد و در جهت رفع بیکاری مثمر ثمر خواهد بود.

اگرچه رمز ارزهای بدون مجوز و مصرف بی حد و حصر برق که خود عامل اصلی خاموشی ها شده بود ، فضا را برای شرکت های که با مجوز و تحت نظر وزارت صمت فعالیت می کنند را منفی کرد اما نمیتوان خطا را با خطایی دیگر جبران کرد و با چشم پوشی و ممانعت از کار رمز ارزها تیغه به ریشه آن زد.

رمز ارزها اگر به درستی هدایت و برق مصرفی آنها تحت مدیریت باشد قطع به یقین در رشد و توسعه یافتگی استانی که درگیر انواع آلایندگی ها هست، کمک کننده خواهد بود.

اگر چه رمزارزها به عنوان یک صنعت نوین و مدرن پاورچین پاورچین در حال پیشروی است اما آنچه حامی و پشتیبان آنها است، همراهی مسئولان استان از این صنعت سبز و پاک است.

اصفهان برای بالندگی ناگزیر است که بیش از پیش با صنایع مدرن گره بخورد و اگر مسیر و زیرساخت های این دست صنایع در استان فراهم شود قطعا ضمن افزایش اشتغالزایی که نیاز امروز جامعه است میتواند رونق تولید را به صدا در آورد.

مطابق با شعارمقام معظم رهبری که بر اصل "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" رقم خورده است، رفع موانع از توسعه صنایعی پاک مثل رمز ارزها احساس می شود.

اصفهان همچون سالهای گذشته پیشتاز در عرصه تولید است و برای رونق اقتصادی به حمایت دولت بیش از پیش نیاز دارد.

دیدگاه / پاسخ