حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
برق دار کردن روستاها در راستای مهاجرت معکوس

کل روستاهای بالای 5 خانوار دائم استان برقدار شده است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اصفهان خبر داد:

برق دار کردن روستاها در راستای مهاجرت معکوس

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان اصفهان گفت: برقدار کردن روستاها اثرات مثبتی همچون مهاجرت معکوس اهالی این سکونتها، توسعه سطح زیرکشت و توسعه سطح گلخانه ای  دارد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، حمید علاقمندان در ارتباط با برق رسانی روستاها اظهار داشت: با وجود هزینه‌بر بودن موضوع برق‌رسانی طی سال‌های گذشته تلاش بر این بوده مناطق محروم در اولویت قرار گیرند.

وی ادامه داد: : مناطق روستایی غرب و جنوب استان از جمله این مناطق هستند که البته در سال جاری برق رسانی به 5 روستای چشمه دره و مسیح آباد شهرستان سمیرم ، آردران (چشمه نقشی) شهرستان شهرضا و پازن وکژدمه شهرستان دهاقان در اولویت برقرسانی قرارداشته اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق  استان اصفهان افزود: با برقدار شدن این 5 روستا ، تعدا روستاهای برقدار به 1 هزار و 321 روستا رسیده که به این ترتیب کل روستاهای بالای 5 خانوار دائم استان برقدار شده است.


بیشتر بخوانید؛ 

 برای اولین بار هشدار خاموشی برق در زمستان به صدا درآمد


وی اعتبار هزینه شده برای برق دار کردن روستاها در سال 99 را بالغ بر 21 هزار  میلیون ریال عنوان کرد و افزود: برق دار کردن روستاها اثرات مثبتی همچون مهاجرت معکوس اهالی این سکونتها و توسعه سطح زیرکشت و توسعه سطح گلخانه ای به دلیل اجرای آبیاری قطره ای با استفاده از انرژی برق را به همراه داشته است.

علاقمندان گفت: توسعه گردشگری منطقه و ایجاد بوم گردی در روستای پازن ، توسعه دامداری صنعتی در این مناطق به خصوص روستای کژدمه ، ایجاد اشتغال دائم با توجه به توسعه گلخانه ها و دامداری های صنعتی را از جمله پیامدهای اجتماعی و اقتصادی آن دانست.

وی اضافه کرد : ایجاد سکونت دائم در روستاهای مسیح آباد سمیرم و آردران شهرضا ، توسعه دامداری صنعتی و سنتی در روستای مسیح آباد ، توسعه کشاورزی و صرفه جویی در مصرف آب با تکنولوژی در آبیاری و اشتغال دائم در روستاهای مسیح آباد و آردران از دیگر پیامد های و محرومیت زدایی از اهالی مناطق این 5 روستا است.

دیدگاه / پاسخ