حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
ریزش کلکتور قدیمی فاضلاب، عامل فرونشست خیابان آپادانا بود

ریزش کلکتور قدیمی فاضلاب، عامل فرونشست خیابان آپادانا بود

 به گزارش باخبرباش مهرداد خورسندی، سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اظهار داشت: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان با ۵۰ سال قدمت از قدیمی‌ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلان شهر به شمار می‌رود که ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه ۱۶ فروردین ماه دچار شکستگی شد.

وی با بیان اینکه این خط لوله با قطر ۱۸۵۰*۱۱۵۰ میلی‌متر از نوع لوله‌های بتونی فکی شکل است که بر اثر گاز فاضلاب تاج آن کاملاً خورده شده و فرو ریخته بود، افزود: به همین علت سبب شده بود تا به مرور زمان خاک زیر سطح آسفالت بر اثر جریان فاضلاب شسته شده و سبب فرونشست زمین در خیابان شهید قدوسی شهر اصفهان(آپادانا اول) شود.

خورسندی گفت: پس از مشخص شدن مکان حادثه و استعلام از دستگاه‌های خدمات‌رسان در خصوص تأسیسات زیربنایی موجود در زیر خیابان، عملیات مرمت و بازسازی ۱۰ متر از این خط لوله در عمق ۵.۵ متری زمین از ساعت ۲۲ دیشب آغاز و پس از ۱۲ ساعت کار مداوم ساعت ۱۰ صبح امروز پایان یافت.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بیان کرد: هم اکنون عملیات پرسازی مکان حادثه در حال انجام است و پیش بینی می‌شود تا پایان امروز ادامه یابد.

وی ادامه داد: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان از قدیمی‌ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلانشهر به شمار می‌رود که نخستین بار سال ۱۳۸۳ در محدوده خیابان نظر غربی دچار فرونشست و ریزش شد و بازسازی آن از همان زمان در دستور کار قرار گرفت.

خورسندی اضافه کرد: علاوه بر این عملیات احداث خط انتقال جدید فاضلاب به طول نزدیک به ۶ هزار متر و قطر ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلی‌متر در طول دو دهه گذشته به موازات خط قدیمی و در چند مرحله اجرا شده و اوایل اسفند سال گذشته پس از احداث حوضچه انتقال و سوئیچ فاضلاب در میدان فیض به طور کامل وارد مدار بهره‌برداری شد.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از این حوضچه ارتباط سه خط اصلی انتقال فاضلاب خیابان‌های میر، آپادانا و فیض به یکدیگر برقرار و انتقال پساب فاضلاب روی خیابان آبشار با قطر ۱۶۰۰ میلی‌متر انجام شد.

دیدگاه / پاسخ