حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
برای احیای زاینده رود آتش به اختیار عمل می کنیم

روز شنبه ساعت 9 صبح به سمت پروژه بن بروجن و طرح گلاب رزمایش آرام را خواهیم داشت و به شکل یک رزمایش اجرایی می کنیم.

دبیر نظام صنفی کشاورزی اصفهان :

برای احیای زاینده رود آتش به اختیار عمل می کنیم

دبیر نظام صنفی کشاورزی اصفهان گفت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که" علم پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید" و" اگر دستگاه های اجرایی به وظیفه خود عمل نکنند، آتش به اختیار عمل کنید"، برای احیای زاینده رود آتش به اختیار عمل می کنیم.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، اسفندیار امینی با استناد به گفته های مقام معظم رهبری، شنبه 4 اردیبهشت ماه را اعتصاب عمومی برای احیای زاینده رود اعلام کرد وافزود: عده ای گفتند آتش به اختیار که فرموده رهبری است به مسائل فرهنگی بر می گردد هر چند مطالبه ما هم یک مطالبه فرهنگی است.

وی که در بین تجمع کنندگان و کشاورزانی که برای احیای زاینده رود تحصن کرده بود، حضور یافت، ادامه داد: مغاره داران ،کامیون داران، تراکتورداران، کسبه و اصناف و دامداران همه باید برای احیای زاینده رود به پا خیزیم.

امینی با بیان اینکه شورای میراب ها ما را از جلسه منع کرده است و هیچ گونه جلسه ای با هیج کسی نخواهیم داشت، تصریح کرد: روز شنبه ساعت 9 صبح به سمت پروژه بن بروجن و طرح گلاب رزمایش آرام را خواهیم داشت و به شکل یک رزمایش اجرایی می کنیم.

وی بیان داشت: هرکسی که از حقابه ما برداشت می کندبرابر ماده 44 قانون توزیع عادلانه آب و بند 2 و 3 مصوبات جلسه 13 شورای عالی اب باید بیاد با ما توافق کند.وزارت نیرو بداند زمان اینکه یک آبی از سد برای ما رها کند و نه این آب به مقصد برسد و نه بگذارد که ما خود آب را به مقصد برسانیم، تمام شده است. 

دبیر نظام صنفی کشاورزی اصفهان خطاب به شورای تامین، نیروی انتظامی، دستگاه قضایی یا تمام انرژی را برای اجرای قانون و مصوبات بگذارند یا اینکه جلوی کشاورزان را بگذارند، گفت: اینکه در کنار ما هستید باید تعریف شود نه اینکه مانع کار ما برای احقاق حقمان شوید.

وی بیان داشت: هر پمپی به غیر از شرب اصفهان بزرگ که از حقابه اصفهان بزرگ و تالاب گاوخونی باشدد ، در مسیر اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری را خراب می کنیم.

امینی گفت: در ماده 45 قانون توزیع آب آمده است که هر گونه تعرض به حقابه ها زندانی دارد و در ماده 29 قانون نیز آمده است که وزارت نیرو چه آب هایی را نمیتواند به دیگر استان ها تخصیص دهد و در ماده  18 و 44، ماده 36 قانون و قانون 158 مدنی، قانون تبدیل، قانون تشویق، ماده 31 قانون پنجم توسعه کشور و  ماده 149 قانون ششم توسعه کشورو مصوبات شورای عالی آب تعرض به حقابه های کشاورزان را ممنوع کرده است.

وی به کشاورزان اعلام کرد که به امید عوض شدن دولت نمانید، گفت: متولیان حوزه زاینده رود باید بدانند که دعوای سیاسی آنها چه بلایی بر سر کشاورزان به بار می آورد.

دیدگاه / پاسخ