حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
زاینده رود فعلا باز نمی شود

زاینده رود فعلا باز نمی شود

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: زاینده رود فعلا باز نمی شود و نمی توان صحبتی در این خصوص داشت.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، حسین محمدرضایی در این ارتباط که زاینده رود چه زمانی برای کشت بهاره باز میشود، اظهار داشت: زاینده رود فعلا باز نمی شود و نمی توان در این خصوص فعلا اظهار نظری کرد.

سد زاینده رود که به خاطر نبود آب بیش از چند ماه است بسته شده و در پی آن دوشنبه های آبی در اصفهان به منظور احقاق حقوق کشاورزان و رساندن مطالباتشان به گوش مسئولان در هر هفته شکل گرفت و این در حالی است که با وجود اینکه یک ماه به پایان سال مانده است اما هنوز تصمیمی برای بازگشایی زاینده رود صورت نگرفته است.

مقطعی شدن جریان زاینده رود در سال‌های اخیر، مشکلات متعددی را در حوضه محیط زیستی این رودخانه ایجاد کرده است که مهم‌ترین آن پراکنش ریزگردهای سمی از سوی تالاب گاوخونی، بر هم خوردن تعادل گرمایی هوای اصفهان، آلودگی بیش از اندازه هوای نصف جهان، تخلیه آب‌های زیرزمینی و در نتیجه فرونشست زمین در بخش‌های مختلف استان اصفهان است و از سوی دیگر این موضوع، مشکلاتی مانند کمبود آب شرب در تابستان و مشکلات عدیده اقتصادی مختلف را برای کشاورزان این استان رقم زده است.

کشاورزان اصفهان سالهاست که نتوانسته‌اند حق آبه قانونی خود را که به شکل غیرقانونی در طول سال‌های گذشته توسط وزارت نیرو به دیگر بخش‌ها و شهرها واگذار شده با وجود قول‌های مکرر مسئولان از این وزارتخانه دریافت کنند.

دیدگاه / پاسخ