حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
زاینده رود در شهر اصفهان تا ساعاتی دیگر آبی می شود

زاینده رود در شهر اصفهان تا ساعاتی دیگر آبی می شود

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اعلام کرد: ذخیره فعلی سد زاینده‌رود ۳۸۳ میلیون مترمکعب است و امیدواریم با بارش‌های موثر در اردیبهشت شاهد افزایش ذخیره این سد باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن ساسانی روز چهارشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعاتی «قاصد آب» اظهار داشت: میزان بارش در ایستگاه شاخص حوضه زاینده رود (چلگرد) از ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۲) تاکنون، یکهزار و ۲۰ میلیمتر بوده است در حالی که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۳۹۰ میلیمتر ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این سال آبی یک نوبت در آبان سال قبل و یک نوبت در فروردین سالجاری توزیع آب برای مزارع حقابه داران اصفهان و شرق این دیار داشتیم، همچنین خروجی سد زاینده رود از دیروز برای سومین نوبت آبیاری افزایش یافت و به دنبال آن تا امشب زاینده رود در سطح شهر اصفهان جاری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: حوضه آبریز زاینده‌رود چالش‌های بسیاری دارد و ناترازی بین منابع و مصارف، افت آب‌های زیرزمینی و فرونشست زمین در این منطقه مشهود است.

ساسانی خاطرنشان کرد: نقش رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی بویژه در مقوله مباحث آب با اهمیت و فعالیت خبرنگاران در زمینه آب، فرونشست زمین، تعادل بخشی، مدیریت یکپارچه زاینده رود، پساب و آب آشامیدنی همواره موثر و مفید بوده است.

به گزارش ایرنا، سد زاینده‌رود بعنوان یکی از اصلی‌ترین سدهای مرکز کشور و تأمین‌کننده آب آشامیدنی، محیط‌زیست، کشاورزی و صنعت در منطقه مرکزی ایران با ظرفیت افزون بر ۱.۲ میلیارد مترمکعب در سال ۱۳۴۹ بهره‌برداری شد.

این سد قوسی شکل ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهرستان چادگان قرار دارد.

 
 

دیدگاه / پاسخ