حالت شب
  • Tuesday, 19 March 2024
زیباسازی شهر با رویکرد گردشگری انجام می‌شود

زیباسازی شهر با رویکرد گردشگری انجام می‌شود

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا شهردار گلپایگان گفت: رویکرد اصلی ما در حوزه گردشگری است و تمام اقداماتی که در زمینه زیباسازی انجام می‌دهیم بیشتر با نگاه گردشگری است.

پیمان شکرزاده در آیین افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: حدود ۲۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است که بخشی از آن به صورت نمادین افتتاح خواهد شد. همچنین چند پروژه نیز در حال اجرا است و کلنگ زنی ساختمان جدید شهرداری را هم در دست اقدام داریم. در بازدیدهای محله‌ای به همراه اعضای شورای شهر از محله‌های کمتر برخوردار عدالت در ارائه خدمات را سرلوحه کار خود قرار دادیم در این راستا پارک‌هایی در محله‌های مختلف از جمله پارک ملت در محله شهید نوبخت را احداث کردیم.

وی ادامه داد: کلنگ احداث پارکینگ طبقاتی در سال ۹۹ در زمینی به مالکیت شهرداری به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع زده شد و از طریق مشارکت مدنی با زیربنایی بالغ بر ۷ هزار متر مربع و اعتباری حدود ۶۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی ساخته شد و اکنون آماده بهره‌برداری است. از آنجایی که احداث پارکینگ از نیازهای گلپایگان است امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم پروژه پارکینگ طبقاتی کوچه مسجد حاجی که مساحتی بیشتر از پارکینگ فعلی را دارد با کمک بخش خصوصی آغاز کنیم که این پروژه اکنون در کمیسیون ماده ۵ مطرح است.

شهردار گلپایگان گفت: در حوزه سرمایه‌گذاری مشکلات زیادی داریم و قطعاً همکاری مسئولان مربوطه در استان می‌تواند مشکلات ما را به حداقل برساند. هرچند که بخشی از مشکلات مربوط به نواقص قانون است که دولت و وزارت کشور رفع آنها را در دست اقدام دارد. باید این واقعیت را بپذیریم که شهرداری‌ها به تنهایی نمی‌توانند پروژه‌های بزرگ را به افتتاح برسانند، چرا که در هزینه‌های روزمره خود می‌مانند و اگر بتوانیم از پتانسیل‌های بخش خصوصی استفاده کنیم سرعت توسعه شهر را چند برابر خواهیم کرد. انتظار می‌رود همه ارکان نظام در خصوص سرمایه‌گذاری نگاه متفاوتی داشته باشند چراکه بدون حضور سرمایه‌گذار نمی‌توانیم توسعه پر شتابی را داشته باشیم.

شکرزاده با بیان اینکه مسئولان شهرستان هم و غم استفاده از پتانسیل بخش خصوصی را دارند، خاطرنشان کرد: دفترچه پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری گلپایگان را با ۶۰ پروژه آماده کردیم که با اجرای آن هم خدمات لازم به مردم ارائه شود و هم سرمایه‌گذاران انتفاع لازم را از پروژه‌ها به دست بیاورند.

وی تصریح کرد: رویکرد اصلی ما در حوزه گردشگری است و تمام اقداماتی که در زمینه زیباسازی انجام می‌دهیم بیشتر با نگاه گردشگری است ضمن اینکه سند بالادستی استان اصفهان که تنظیم و تدوین شده است، برای گلپایگان، صنعت اول گردشگری است و امیدواریم با همکاری ادارات مختلف شهرستان بتوانیم حوزه گردشگری را فعال کنیم و انتظارات به حقی که شهروندان از توسعه شهر دارند جامه عمل بپوشانیم.

شهردار گلپایگان یادآور شد: اگر در سال آینده موانع پیش‌رو در استان حل شود بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه سرمایه‌گذاری داریم که بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده تمام آن را اجرا کند. در حال تنظیم بودجه سال ۱۴۰۲ هستیم تا بتوانیم برای سال آینده یک نگاه امید آفرینانه برای شهروندان ایجاد کنیم. یک امتیاز بزرگ ما در شهرستان رسانه‌ها هستند، نقد می‌کنند، همراه هستند و مواردی که از چشم ما مغفول می‌ماند را گوشزد می‌کنند و این یک نعمت است. 

دیدگاه / پاسخ