حالت شب
  • Monday, 29 April 2024
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تست‌های مثبت کرونا در اصفهان به ۴۵ درصد رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تست‌های مثبت کرونا در اصفهان به ۴۵ درصد رسید

 باخبرباش/ پژمان عقدک افزود: تست های مثبت و قطعی کرونا یک ماه گذشته در استان اصفهان بین پنج تا ۱۰ درصد بود اما اکنون به حدود ۴۵ رسیده که نشان دهنده خیز موج ششم کرونا و افزایش سرعت شیوع این ویروس در سطح جامعه است.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر در شهرستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان در وضعیت نارنجی (پر خطر) و ۱۴ شهرستان در وضعیت زرد (خطر متوسط) همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ قرار دارد، اظهار داشت: این در حالی است که هفته گذشته فقط یک شهرستان زرد داشتیم و بقیه شهرستان ها آبی (کم خطر) بود. 

وی درباره دلیل تغییر ناگهانی رنگ بندی شهرستان ها در یک هفته اخیر گفت: میزان تست های مثبت کرونا، بیماران سرپایی و افراد بستری در بیمارستان ها در این مدت دچار تغییر شدیدی شد و اگر تغییر آمار با همین روند باشد بعید نیست که در چند روز آینده باز هم شاهد تغییر رنگ‌بندی و قرمز شدن برخی شهرستان ها بویژه اصفهان باشیم.

عقدک با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۳۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان اصفهان بستری هستند، اضافه کرد: این آمار هفته گذشته حدود ۲۳۰ نفر بود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر تعداد بیماران مشکوک به کرونا افزایش یافته  است و از طرفی تست های کرونا منفی و کاذب زیادی هم داریم، تاکید کرد: از افرادی که دارای علائم بیماری کووید-۱۹ و سرماخوردگی هستند درخواست می کنیم که  خود را قرنطینه کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه آمار مرگ و میر قطعی ناشی از کرونا در یک هفته گذشته در این استان صفر بود، تصریح کرد: اما این آمار دیروز هشتم بهمن ناگهان افزایش یافت و به ۲ نفر قطعی و ۴ نفر مشکوک رسید.

وی با اشاره به اینکه سویه اُمیکرون در روزهای ابتدایی که شیوع یافت بیشتر گروه های سنی میانسال را درگیر کرد، افزود: این نوع ویروس نسبت به دلتا، گروه های سنی پایین تر را بیشتر درگیر می کند بنابراین همه افراد باید با واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از خود در برابر این بیماری مراقبت کنند.

عقدک درباره آمادگی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مواجهه با موج ششم کرونا اظهار داشت: این دانشگاه با استفاده از تجربه ۲ ساله خود و با آموزش، اطلاع رسانی، واکسیناسیون و آمادگی کادر درمان و بهداشت برای پیشگیری از اوج گرفتن موج بعدی کرونا تلاش می کند اما اگر موج ششم ناگهان با پیک آمار و افزایش شدید میزان بستری بیماران مواجه شود ممکن است بیمارستان ها توانایی پوشش کامل را نداشته باشند به‌همین دلیل باید مراقبت شود تا موج ششم بصورت تدریجی طی شود و خیزش ناگهانی نداشته باشد.

 وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از نظر تعداد کادر درمان و بهداشت مشکلی برای خدمات رسانی به بیماران ندارد، خاطرنشان کرد: از نظر حقوق و مزایا دغدغه هایی وجود داشت که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای جبران خدمات و زحمات آنها تلاش کرد اما بهتر است امکانات و شرایط برای کارکنان به گونه ای باشد که با حداکثر رضایت به ارائه خدمات بپردازند.

بر اساس آخرین آماردانشگاه علوم پزشکی اصفهان حدود ۳۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که ۵۲ نفر آنها در بخش مراقبت های ویژه بسر می برند.

دیدگاه / پاسخ