حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
سرعت بالای افزایش قیمت اینترنت در مقابل سرویس های حلزونی

سرعت بالای افزایش قیمت اینترنت در مقابل سرویس های حلزونی

کم‌فروشی ، غش در معامله و فعل حرام است

سرعت بالای افزایش قیمت اینترنت در مقابل سرویس های حلزونی

محمدرضا حسنی - کم‌فروشی و نیز فروش کالا یا خدماتی که ویژگی‌های کمی و کیفی مطرح شده در قرارداد را نداشته باشد بر اساس احکام دین و به اتفاق نظر علما و مراجع، غش در معامله و عمل حرام است.
جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نوشت :‌ وقتی اینترنت سرعتش حداقل هست و اکثر شبکه های اجتماعی فیلتره و شرکت مخابرات ومشکلات کارگزاران مخابرات هم‌به بخش خصوصی و خصولتی واگذار شده و تصمیم قطع ووصل اینترنت و فیلترینگ هم با وزارت ارتباطات نیست! برادرمون عیسی زارع پور دقیقا الان وزیر چیه؟! وزیر فیلترنت و قطع ارتباطات!!!؟
در دنیای ارتباطات انرژی غالب کاربران ایرانی صرف کوچ از این فیلتر شکن به آن فیلتر شکن و تلاش برای ارتباط با اینترنت بین الملل می شود، از یک طرف شبکه های اجتماعی داخلی و محدودیت هایشان و از طرفی شبکه های اجتماعی بین المللی و سایت های تخصصی فیلتر شده و مشکلات کاربران و نابودی کسب و کارهایی که با زحمات بسیار و گاهی تنها راه درآمد یک خانواده بوده و امروز چیزی از آن باقینمانده ، اما فیلترینگی که درجریان اعتراضات اثربخشی نداشته صدای مشترکان اینترنت همراه و داخلی هم درآورده است .
ارتباط اینترنتی در انحصار دولت یکی از بی‌کیفیت‌ترین و کم‌سرعت‌ترین اینترنت‌های عرضه شده در سطح دنیاست و این نه ادعای نگارنده بلکه اذعان تمامی شرکت‌ها و مؤسسات رصدکننده خدمات اینترنت جهانی است که بدون جانب‌داری و به‌صورت مستقل گزارش می‌کنند.
علاوه بر خدمات بسیار ضعیف و تأسف‌بار اینترنت در ایران، پشتیبانی خدمات هم در حد پیچاندن و زدن سر مشتریان به طاق است و فقط کافیست یک‌بار با بخش مشتریان اینترنت مخابرات (2020) مشاوره کنی و دوستانی که آموزش‌دیده‌اند تا در کمال ادب و احترام پاسخگوی شما باشند اکثرا با کتمان سرعت ضعیف اینترنت و اختلال و قطعی‌هایی که عموماً به دلایل امنیتی تعبیر و توجیه می شود به مشکلات مودم کاربر ،معایب سیم‌کشی داخلی ساختمان یا تنظیمات نرم افزاری معطوف می شود.
کارشناسان پاسخگو با ارائه اصطلاحات فنی سعی می‌کنند خود را کاربلد و کاربر را ناآگاه جلوه دهند و توصیه‌ها و راهکارهایی که بیشتر شما را سردرگم می کند به پیشنهاد درخواست کارشناس فنی و بررسی حضوری ختم می شود .
متأسفانه، از ابتدای پاییز امسال و آغاز دور جدید اعتراضات و با بهانه بررسی مسائل امنیتی ، قطعی مکرر اینترنت و افت سرعت بیشتر به گروه هایی آسیب رسیده که بستر کارهای خود را به روز کرده و ماهیتشان با اینترنت بدون فیلتر و سریع گره خورده و شاید بزرگ‌ترین آنها خبرنگاران هستند که جریان اطلاع رسانی را به عهده دارند و برای تنظیم یک گزارش خبری با این اینترنت مضحک و مسخره که اصلاً نمی‌شود نام اینترنت بر آن گذاشت شاید بیش از 5 ساعت زمان لازم است .
اینترنت لاک‌پشتی با قطعی های مکرر امکان ارسال یک فایل ساده را هم از کاربران گرفته و دانلود و آپلود در اکثر زمان ها به کمترین سرعت ممکن می رسد و این در حالی است که دولت و شرکت مخابرات بابت این ظلم بزرگ نه عذرخواهی می کند نه راهکار عملیاتی ارائه داده اند.
در حالیکه مخابرات و دولت هیچ کاری برای جبران زیان مردم و مشاغل اینترنتی و این کم‌فروشی، بی‌قانونی و عمل خلاف شرع انجام نمی‌دهد. نه تنها قیمت‌ها کاهش پیدا نمی کند که هر روز بیشتر و بیشتر می شود و سوال ما از علما و مراجع ، مردم و مسئولین این است ، آیا فروش اینترنتی با این وضعیت اسفناک به اسم اینترنت پرسرعت و پهنای باند نهایت 2 مگابایتی نامش خیانت، کم‌فروشی و سود حاصلش دارای اشکال شرعی نیست؟
در پیشگاه خدا چه کسی جوابگوی این کم‌فروشی و غش در معامله است و شرکتهای ارائه دهنده اینترنت که با تبلیغات فریب دهنده فقط به فروش بیشتر تمرکز کرده اند و برای مردم راهی برای احقاق حقشان ارائه نمی کنند چه زمانی به وعدهایشان بر اساس قراردادها و هزینه هایی که از کاربران دریافت می کنند عمل خواهند کرد ؟
شاید بهترین جمله را این کاربر طنز نویس گفته باشد “پولی که به اینترنت میدمو مخدر بزنم کمتر آسیب میبینم ، روح و روانم صاف شد با این کندی و قطعی “

دیدگاه / پاسخ