حالت شب
  • Saturday, 27 April 2024
سهم دانشگاه فرهنگیان اصفهان از کنکور 1402

سهم دانشگاه فرهنگیان اصفهان از کنکور 1402

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، با اعلام اینکه تعداد ۴ هزارو ۶۰۰ نفر کنکوری به دلیل تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان دعوت به مصاحبه شدند، گفت: از این تعداد ۲ هزارو ۶۱۰ نفر برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان پذیرفته خواهند شد.

علی‌اکبر کجباف، با اشاره به اینکه سهم کنکوری‌های امسال از دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان چند نفر هستند، اظهار کرد: پس از اعلام نتایج کنکور و با توجه‌ به تراز و انتخاب رشته داوطلبان دانشگاه فرهنگیان، تعداد ۴ هزار ۶۰۰ نفر کنکوری به دلیل تحصیل در دانشگاه‌های فرهنگیان استان اصفهان دعوت به مصاحبه شدند و درنهایت از این تعداد ۲ هزار ۶۱۰ نفر پذیرفته خواهند شد. البته رتبه‌های برتر هنوز محل تحصیل‌شان مشخص نشده است.

وی درباره اینکه کنکوری‌ها با چه شرایطی می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان بشوند، توضیح داد: در مراحل اولیه از آن‌ها مصاحبه شده و بعد از آن مورد گزینش قرار می‌گیرند و در ادامه با معاینات سلامت جسمانی، روحی و روانی بررسی خواهند شد و پس از احراز صلاحیت‌های پزشکی و مشاوره‌ای که انجام می‌شود، گزینش می‌شوند و به مرحله کارگروهی منتقل خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، ادامه داد: مصاحبه‌ها درباره موضوعات رشته‌های موردنیاز آموزش پرورش و بررسی توانمندی شغل معلمی در افراد است. هنگامی که تمام این مصاحبه‌ها و بررسی‌ها انجام شد، کارشناسان نتیجه را به سازمان سنجش اعلام می‌کنند و نهایتاً بازرسان سازمان سنجش از بین ‌داوطلبان دبیر دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان را انتخاب خواهند کرد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان به دنبال این است که بتواند گزینه‌های مناسب‌ را انتخاب کند تا برای تربیت‌معلم از آنها استفاده کند و معلمانی در تراز انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۲ جذب کرده و به آموزش‌وپرورش تحویل دهد.

کجباف با اشاره به اینکه متقاضیان فرهنگیان بعد از گذر  از مرحله آزمون کتبی کنکور ۱۴۰۲ و انتخاب رشته چه کاری باید انجام دهند، گفت: درصورتی‌که کنکوری‌ها تراز ۶ هزار لازم را کسب کنند، اسامی آن‌ها  جزو ظرفیت این دانشگاه اعلام می‌شود که با دارابودن شرایط وارد مرحله مصاحبه فرهنگیان بشوند.

وی اظهار کرد: زمان مصاحبه نیز از ۱۹ شهریورماه شروع شده و تا ۳۱ شهریورماه ادامه دارد. از مهم‌ترین مراحل پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، این است که چندبرابر ظرفیت افراد به جهت شرکت در مصاحبه معرفی می‌شوند. همچنین برگزاری مصاحبه به‌صورت استانی و توسط پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان انجام خواهد شد.

 

 

دیدگاه / پاسخ