حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
صرامی بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان عنوان کرد: امروز باید برای فراگیری سرطان در 1405 تدبیر کنیم

صرامی بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان عنوان کرد: امروز باید برای فراگیری سرطان در 1405 تدبیر کنیم

محمدرضا حسنی -باخبرباش

مسعود صرامی بنیـان‌گــذار اصفهان سیتی‌سنتر و شهرک سلامت در جمع مسئولین و کارشناسان در همایش ملی «پایداری در محیط‌های انسان‌ساخت» گفت: درگذشته با آینده‌نگری مسئله خشکسالی و هوای آلوده را هشدار دادیم و با بی‌توجهی و تمسخر روبرو شدیم و امروز می‌گوییم که اگر به زیرساخت‌های سلامت و تجهیز و آگاه‌سازی جامعه بی‌توجه باشیم در سال 1405 همه ما در اطرافیانمان یک بیمار سرطانی خواهیم داشت که حمایت از پروژه هایی همچون شهرک سلامت ما را در برابر این رخداد تجهیز می کند.
مسعود صرامی، گفت تا امروز 67 سال از خدا عمر گرفتم و 61 سال آن را کارهای اجتماعی کردم که اتفاقاً 63 پروژه عمرانی هم برای کشور ایجاد کردم که هر یک از اینها شاخصه یک تشکل اجتماعی و زندگی خوب برای انسان‌ها و عموم شهروندان ایرانی است.
این کارآفرین ممتاز ایرانی با اشاره به اینکه تا آخرین روز زندگی‌ام کار می‌کنم و تلاش دارم که نیازهای مردم کشورم را برطرف کنم و به این کار افتخار می‌کنم، تصریح کرد: از سال 1385 تا 1389 فریاد می زدیم که زاینده رود می خشکد، ولی برخی ما را تمسخر کردند و بی سواد خواندند، بعضی ها سنگ اندازی کردند، برخی پرونده سازی کردند و خیلی اذیت و آزار کردند، ولی ما سکوت کردیم.
وی یادآور شد: یادتان هست که سال 1394 و 95 در مجتمع نگین در 5 اسفند که روز مهندس بود از من خواستند که صحبت کنم و بنده با چشمان اشک آلود گفتم که سال از 99 به بعد هوایی برای اصفهان باقی نمی ماند و آلودگی نفس ها را به شماره می اندازد، هشدار دادم که دارند هوای سالم اصفهان را از بین می‌برند و خواستم که دلسوزان و دست اندرکاران پول روی هم بگذارند و کاری کنیم تا فردای فرزندانمان تامین شود و متاسفانه همکاری خاصی نکردند، ولی ما خودمان فکر کردیم و در حد توانمان عمل کردیم.
صرامی اظهار کرد: به دوستی که پیش وزیر نیرو رفته بود گفتم چرا به آقای وزیر بگویید؛ چرا چشمتان را روی کارهایی که ما 20 سال است انجام دادیم باز نکردید و می‌خواهید «چرخ» را دوباره اختراع کنید. چرا بلند نمی‌شوید به اصفهان بیایید و ببینید که یک نفر این کارها را انجام داده و اگر سواد ندارد، شعور و توان دارد و چرا ما را نادیده می‌گیرید؟
بنیان‌گذار سیتی‌سنتر و شهرک سلامت اصفهان، ادامه داد: چرا همیشه ما باید حذف شویم و ما نباید در جایگاه خودمان به جوانانمان درس بدهیم و چون قلممان قدرت ندارد و نفوذی نداریم، ما را نمی‌پذیرید؟ چرا باید وقت من که باید صرف عمران و آبادی و کارهای خلاقانه شود، هر روز صرف جدل با افرادی می‌شود که برای ما مشکل درست کردند.
وی با اشاره به اینکه، دیروز من 9 بازدید را میزبانی کردم چون لازم بود که کارها را از لسان خودم توضیح دهم، ابراز کرد: ولی چرا باید عرصه شناخت کارهای خوب و درست، آنقدر ضعیف باشد که وقت من به جای کارهای خلاقانه صرف چنین اموری شود؟
صرامی با ذکر اینکه، تا امروز تلاش کردیم تا آنچه به‌عنوان یک زنجیره خدمت لازم است به شما و فرزندان شما عرضه کردیم، چه خوشایند مسئولین باشد و چه نباشد، گفت: چون ما عضو هیچ گروه سیاسی نبوده و نیستیم. کسانی که ما را اذیت کردند و برای ما پرونده‌سازی کردند، امروز بیمار همین شهرک سلامت ما هستند.
وی افزود: ما افتخار داریم که با مهربانی میزبان آنها و خانواده‌های آنها باشیم و انتقام نمی‌گیریم. می‌بخشیم؛ ولی یادمان نمی‌رود که با ما چه کردند تا کار نکنیم؛ ولی ما کار کردیم و نتیجه گرفتیم.
این کارشناس عمران و آبادانی تأکید کرد: امروز دیگر از آب و خشکسالی و هوای آلوده نمی‌گویم، امروز می‌گویم که در سال 1405 تک تک شما در نزدیکانتان بیمار سرطانی دارید و تنها جایی که می تواند نجاتتان دهد، شهرک سلامت است، اگر به خودتان و آینده بچه هایتان اهمیت می دهید بیایدد تا خودمان شهرمان را بسازیم، منتظر دولت نباشیم. دولت به انداززه خود کار دارد.
وی اضافه کرد: من اگر یک مسئول دولتی بودم هیچ کاری نمی‌توانستم بکنم، چون دولت مشکلات خودش را دارد و اجازه بدهیم دولت کار خودش را بکند و بی توقع باشیم؛ چون در بخش خصوصی هم ما ظرفیت‌های زیادی داریم.
بنیان‌گذار شهرک سلامت اصفهان، بیان کرد: بیاییم نیازهای خودمان را با تلاش خودمان تأمین کنیم و نمی‌خواهم سال 1405 اینجا باایستم و بگویم پیش بینی بحران آب را گوش ندادید، هشدار هوای آلوده را توجه نکردید، ولی چرا برای سرطان که خودتان را درگیر کرد را بی تفاوت بودید؟
صرامی در پایان خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم دست‌به‌دست هم دهیم و کوه برایمان به کاه تبدیل شود. اگر دست‌هایمان را از هم جدا کنیم کاه به کوه تبدیل می‌شود، بیایید کمک کنید تا بقیه کارهای لازم برای شهرمان را انجام دهیم تا بقیه شهرها از اصفهان کپی‌برداری کنند و من آماده این گذشت، وظیفه و خدمت هستم و تا آخر عمرم هم، کار می‌کنم، چه شما بیایید و چه نیایید و تا آخر عمرم برای اصفهان کار می‌کنم.

 

دیدگاه / پاسخ