حالت شب
  • Saturday, 04 May 2024
صعود سپاهان درگیر اما و اگرها

صعود سپاهان درگیر اما و اگرها

یک کارشناس فوتبال و مدرس AFC شانس صعود سپاهان را کم ولی ممکن دانست و گفت: سپاهان هیچ کمبود مهره‌ای ندارد ولی باید عاقلانه، منطقی و با ارنج درست بازی کند.

مجتبی توتونی، پیش از بازی حساس و سرنوشت‌ساز سپاهان با الدحیل ضمن سخت دانستن صعود سپاهان، اظهار کرد: شانس صعود سپاهان بسیار کم و بالا رفتن از این مرحله بسیار سخت شده، اما فوتبال است و هیچ اتفاقی در آن غیرممکن نیست. ابتدا باید وظیفه اصلی که پیروزی است را به خوبی انجام دهند و منتظر بازی بعد باشند.

وی درباره نقاط ضعف و قوت طلایی پوشان، افزود: سپاهان از نظر بازیکن ضعفی نداشته و در مورد داشتن مهره هیچ مشکلی ندارد. به عقیده من، مشکل اصلی سپاهان به کادر فنی مربوط است که در استفاده از مهره‌ها و رفع نقص‌ها دچار ضعف‌اند. در این تیم به قدری بازیکن خوب است که امکان استفاده از سیستم چرخشی در مسابقات پرفشار آسیایی داشتند تا بتوان با استراحت دادن به بازیکن، آن‌ها را سرحال نگه داشت، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

این مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره تیم الدحیل نیز گفت: استعداد فوتبالی که در ایران است، در هیچ کشور آسیایی نیست. اگر تیم‌های قطری و حاشیه خلیج فارس با بازیکنان خودشان بازی کنند، از ما خیلی عقب هستند. ولی سه چهار بازیکن خارجی باکیفیت در اختیار می‌گیرند که تفاوت‌های زیادی را رقم می‌زنند. از سوی دیگر با امکانات مالی قوی، مربیان ‌زبده، با کیفیت و با دانش بسیار بالا از آمریکا جنوبی و اروپا جذب می‌کنند که تجربه مربیگری تیم‌های تراز اول را دارند. در این جنبه‌ها از ما جلوتر هستند. الدحیل نیز تیم با کیفیت با چند بازیکن قوی خارجی است.

وی اضافه کرد: سپاهان قابلیت مبارزه با الدحیل را دارد، البته اگر تیم عاقلانه و درست اَرنج شده و منطقی فوتبال بازی کنند. اگر نقاط قوت الدحیل به خوبی شناسایی شده و نقاط ضعف سپاهان پوشش داده شود، امکان برد الدحیل به راحتی فراهم است.

توتونی تأکید کرد: واقعیت بزرگ این است که استعداد فوتبال ایران در آسیا بی‌نظیر است و اگر این استعداد با دانش خوب مربیان و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همراه شود، می‌تواند تیم‌های ما را به موفقیت بالایی برساند.

این کارشناس فوتبال همچنین با اشاره به حاشیه‌های استعفای نویدکیا و تأثیر آن بر روند نتیجه‌گیری تیم، افزود: محرم نویدکیا می‌توانست از کادر باتجربه‌تر زودتر و در ابتدای کار استفاده کند تا تیم شکل بگیرد، اما این اتفاق دیر افتاد یا حتی نیفتاد و این مشکل اصلی بود در حالی که این امکان وجود داشت که تیم باکیفیت‌تری را شاهد باشیم. اگر سپاهان با بازیکنان باکیفیت خوبی که دارد با سیستم بهتری بازی می‌کرد و نقاط ضعف را در تمرینات رفع می‌کرد، می‌توانست کیفیت بهتری نسبت به اکنون داشته با

دیدگاه / پاسخ