حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
عدم تصفیه ترکیبات مضر در آب با تصفیه خانه های کنونی

عدم تصفیه ترکیبات مضر در آب با تصفیه خانه های کنونی

استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تصفیه خانه‌های موجود قادر به تصفیه برخی از ترکیبات آلوده در آب آشامیدنی نیست .

افشین ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: روزانه بطور ناخواسته شاهد ورود ترکیباتی مثل داروها، انواع شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها، داروهای دامی، ترکیبات در بخش آتش‌نشانی، انواع خوشبو کننده‌ها، داروهای ترک اعتیاد و مکمل‌های غذایی به منابع آب هستیم که عامل اختلال در غدد درون‌ریز، بروز سرطان‌ها و پیش فعالی و بلوغ زودرس شده است.

وی در خصوص آب اشامیدانی و موارد بیماری‌زایی آن گفت: بعضا ترکیبات شیمیایی مختلف در داخل منازل در بخش صنعت و کشاورزی به کار می‌رود که به صورت ناخواسته به منابع ابراه پیدا میکنند و چون تصفیه خانه های موجود برای  این ترکیبات طراحی نشده است، وارد آب آشامیدنی میشوند .

استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: راهکاری که برای مدیریت این گونه ترکیبات، کاهش و حذف آن پیشنهاد میشود که خانوارها کمتر در امور مختلف زندگی استفاده کنند و اگر مجبور به استفاده هستیم این ترکیبات در غلظت ها و مقادیر کم بکار گرفته شود و یا در داخل منازل یک مدیریت دفع مناسب بکار گرفته شود.

وی تصریح کرد: بعنوان مثال وقتی داروهای تاریخ گذشته را در سطل زباله نریزیم بلکه به محل‎‌های بازیافت تحویل دهیم تا همکاران در شهرداری به دفع مناسب آن اقدام کنند.

دیدگاه / پاسخ