حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
عدم شفافیت در شهرداری مورد اتهام شهروندان است

عدم شفافیت در شهرداری مورد اتهام شهروندان است

 

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه نبود شفافیت در شهرداری مورد اتهام شهروندان است، گفت: بی توجهی به مشکلات معیشتی کارکنان و تناقض در قوانین باعث ایجاد این تفکر شده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، محمد علی احمدی در این ارتباط اظهار داشت: مردم در شرایط سختی قرار دارند و تحریم‌ها، بی‌تدبیری‌ها، ناکارآمدی‌ها، بی توجهی به مشکلات آنها و شرایط ناشی از کرونا باعث شده مشکلات آنها روز به روز افزون‌تر شود و اعتماد مردم را بازگردانیم .

وی بیان داشت: توجه به محیط زیست شهر در برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ تاکید شده است، البته اگر به محیط زیست توجه می‌شد نباید قرارداد ۳۵۰ دستگاه اتوبوس با فیلترهای استاندارد لغو و سپس در ادامه فرایند تعدادی اتوبوس دیگر با قیمت‌های بیشتر برای شهر خریداری می‌شد.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان با بیان اینکه باید به مشکل کمبود آب و محیط زیست شهر همچنین درآمدهای پاک توجه بیشتری شود، گفت: توجه به درآمدهای پایدار برای شهرداری به گونه‌ای که فشار به مردم وارد نشود و از طریق کم کردن هزینه‌ها لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه افزایش اعتماد و امید مردم دومین نیاز مهم در شهر اصفهان است، اظهار کرد: عوامل بی‌اعتمادی باید کاهش یابد و  قطعاً برای افزایش اعتماد و امید مردم باید به افرادی توجه شود که در سازمان‌ها و مناطق شهرداری به صورت شبانه‌روزی تلاش می‌کنند.

احمدی گفت: مردم سوال می‌کنند نظارت ما بر عملکرد شهری چگونه است؟، امروز راننده تاکسی مسافری را که از نقطه‌ای به نقطه دیگر جابه‌جا می‌کند مورد ارزیابی مسافر قرار می‌گیرد، اما فرآیندهای گسترده و پیچیده شهرداری باعث می‌شود خدمات شهرداری برای مردم مورد ارزیابی قرار نگیرد.

احمدی با اشاره به آمارهای ناشی از سرمایه‌گریزی از اصفهان گفت: برای رفع و کاهش یا اصلاح بافت فرسوده در سایر کلانشهرهای کشور سرمایه‌گذاران اصفهانی ورود پیدا کردند، زیرا فرآیندهای ما در این کلانشهر راحت نبوده و موانع اداری مانع فعالیت آنها بوده است.

وی گفت: توجه نکردن به حاشیه‌ها نیاز است، در بدنه شهرداری اصفهان سیاسی‌کاری و حاشیه‌سازی باید رفع و به کار پرداخته شود.

احمدی با تاکید بر اینکه مدیران شهرداری باید مدیرانی میدانی باشند، افزود: لازم است فرایند ارتباط با مردم شفاف و آسان باشد و فرا جناحی عمل شود، همچنین باید عدالت در رفتار با کارکنان شهرداری برقرار و خدمات شهری و پروژه‌ها در مناطق حاشیه‌ای و محلات مختلف عادلانه توزیع شود.

گزینه پیشنهادی شهرداری اصفهان اظهار کرد: هوشمند سازی در خدمات رسانی شهرداری و تحقق شهرداری الکترونیکی از ضروریات است؛ در حالی که بسیاری از مردم می‌توانند خدمات متعددی را از سازمان‌های مختلف از طریق گوشی موبایل دریافت کنند، ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که در این بخش ضعیف‌تر از سایر کلانشهرها عمل شده است.

وی افزود: بیش از ۲۰۶ محله در اصفهان وجود دارد که بازیابی هویت آنها با به‌کارگیری جوانان و اجرای بیانیه گام دوم انقلاب همچنین توجه به علم، پژوهش و اقتصاد شهری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پروژه‌هایی که در شهر اجرا شده نیاز شهر بوده است، اما اصفهان نیازهای دیگری در بتن محله‌های خود دارد که لازم است مورد بررسی قرار گرفته و برای آن برنامه ریزی و تصمیم گیری شود.

دیدگاه / پاسخ