حالت شب
  • Wednesday, 24 April 2024
عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها معقول نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها معقول نیست

 به گزارش باخبرباش به نقل از آخرین خبر : سید مرتضی خاتمی در خصوص بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها اظهار کرد: تاریخ‌های مطرح‌شده برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، صرفاً پیش‌بینی هستند و قرار است مطابق گزارش‌های واصله به ستاد ملی کرونا، شرایط کرونایی مناطق مختلف بررسی شود.
وی ادامه داد: براساس نظر این ستاد، مجوز بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با ظرفیت‌های مشخص و متناسب با شرایط کرونایی در مناطق مختلف کشور داده می‌شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نظر ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مراکز علمی و آموزشی فصل‌الخطاب است، افزود: بازگشایی همه مدارس و دانشگاه‌ها در یک تاریخ مشخص معقول نیست و این تصمیم برای اجرایی شدن نیازمند بازنگری‌ و رصد دقیق شرایط است.
خاتمی در خصوص مخالفت برخی از صاحب‌نظران با واکسیناسیون عمومی دانش‌آموزان، گفت: پزشکان در این زمینه با هم اختلاف‌نظر دارند و در برخی از کشورها، جمعیت دانش‌آموزی در برنامه واکسیناسیون قرار گرفت؛ در ایران نیز، واکسیناسیون سنین ۱۲ تا ۱۸ سال در دستور کار وزارت بهداشت قرارگرفته است.
این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا در این سنین کمتر از بزرگ‌سالان است، گفت: ستاد و کمیته عملی کرونا از ناقل بودن دانش‌آموزان و انتقال این ویروس به والدین نگران است. طیف گسترده دانش‌آموزان تزریق واکسن را انجام داده‌اند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: تزریق واکسن برای افراد زیر ۱۲ سال کمتر توصیه‌ شده و تأکید بیشتر بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

دیدگاه / پاسخ