حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
دو فاز همایش های بین المللی اصفهان با دستور رئیس جمهور افتتاح شد

دو فاز همایش های بین المللی اصفهان با دستور رئیس جمهور افتتاح شد

سالن اجلاس سران و فاز اول و دوم مرکز همایش های بین المللی اصفهان در قالب یکصدمین افتتاحیه شهرداری اصفهان، با دستور رئیس جمهور و با حضور امام جمعه اصفهان، استاندار، شهردار، رئیس شورای شهر و سایر مقامات استانی و شهری افتتاح شد.

به گزارش باخبرباش،  حجت الاسلام حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان در ارتباط ویدئو کنفرانسی برای افتتاح مرکز همایش های بین المللی اصفهان ضمن صدور دستور افتتاح این مرکز، اظهار کرد: تعامل سازنده مدیران مختلف در استان اصفهان را به فال نیک می گیریم، ما در سال 92 کار را با تعامل سازنده آغاز کردیم و با افتتاح ساختمانی (مرکز همایش های بین المللی اصفهان) که به تعامل سازنده مربوط می شود، روزهای پایانی (دولت) را می گذرانیم.

وی با بیان اینکه مرکز همایش های بین المللی اصفهان یک ساختمان ارزنده و بسیار زیباست، گفت: چند سال قبل در نظر داشتیم اجلاسی چندجانبه را در اصفهان و در این سالن برگزار کنیم اما هنوز این ساختمان آماده نشده بود و من فیلم و عکسهای زیبای این مجموعه را دیده بودم.

رئیس جمهور افزود: اصفهان همه آثارش زیباست و درخور چنین سالن بین المللی بود.

وی با بیان اینکه دست همه طراحان، مهندسان و کارگران این پروژه را می بوسم، ادامه داد: کار بسیار ارزشمندی در این طرح انجام شده و بسیار کار بزرگی است که امیدواریم اجلاس های متعدد خارجی و داخلی در این مکان برگزار شود.

روحانی با تاکید بر اینکه هیچ جا به زیبایی اصفهان نیست، اضافه کرد: این اقدامات کار دولت و فرد نیست کار ملت است و مردم در مقاطع مختلف تاریخی این کار را انجام می دهند چراکه این ملت، ملت بزرگی است.

تامین زیرساخت کافی برای راه اندازی منطقه دیپلماتیک در مرکز همایش ها

شهردار اصفهان در این مراسم گفت: پروژه مرکز همایش های بین المللی اصفهان در زمینی 72 هکتاری به مثابه یک شهرک 10 هزار نفری به گونه ای ساخته شده است که دارای زیرساخت قابل توسعه و دو نقطه برای منطقه دیپلماتیک در راستای احداث کنسولگری های مختلف و مرکز تجاری اتاق بازرگانی است که در این زمینه شهرداری مذاکراتی با وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی استان اصفهان انجام داده است.

شهردار اصفهان افزود: در این دوره مدیریت شهری شهر اصفهان صاحب بسیاری از امکانات مانند خط اول مترو، خط دوم در حال اجرا، تکمیل نیم رخ شرق رینگ چهارم 80 کیلومتری و زیرساخت های مهم فرهنگی شده است.

نگاه محیط زیستی و استراتژیک به حیات زاینده رود داشته باشید

وی خطاب به رئیس جمهور با بیان اینکه از شما یک تشکر و یک خواهش دارم، اظهار کرد: از همه همکاری دولت برای حل مشکلات اصفهان به ویژه با دستوراتی که از سوی استاندار اصفهان ابلاغ می شد، قدردانی می کنم؛ تعامل دولت با شهرداری اصفهان برای اختصاص اوراق سه هزار میلیارد تومانی برای ساخت مترو قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: خواهش من در خصوص نگاه محیط زیستی و استراتژیک به حیات زاینده رود به عنوان یک حق بشری است چراکه زاینده رود شاهرگ حیاتی است که زندگی کشاورزان و همه مردم اصفهان را به خطر انداخته است و آثار میراثی و فرونشست زمین، شهر اصفهان را تهدید می کند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: از همه افرادی که برای این پروژه که امروز نمونه آن در ایران وجود ندارد و به گفته وزیر امور خارجه هیچ چیزی از سازمان ملل کمتر ندارد، از دو شهردار قبلی که بخشی از کارها را انجام دادند و مدیران شهری و کارگران که در 4 سال گذشته شبانه روزی انقلاب عمرانی را در اصفهان تحقق بخشیدند، تشکر می کنم.

وی افزود: هر فردی که صدای من را می شنود و می تواند برای بهره برداری از این مکان، همکاری کند، به میدان بیاید تا مرکز همایش های بین المللی اصفهان در راستای خدمت به مردم قرار گیرد.

نوروزی تصریح کرد: در آینده حتما افراد مهمی به مرکز همایش‌ های بین‌المللی خواهند آمد و اینجا به مرکز مذاکرات بین‌المللی تبدیل شده، روسای جمهور کشورها، وزرای امور خارجه و سران کشورها به اینجا آمده و در آینده در این فضا تصمیمات بزرگی گرفته می‌شود، مکانی که نمونه مشابهی در ایران ندارد.

وی گفت: برای رفع چالش بخش‌های دیگر این مرکز از جمله هتل نیز تلاش‌هایی شده و امید است با کمک بخش خصوصی این مشکلات رفع شود.

دیدگاه / پاسخ