حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
ماجرای گوشی زینب سلیمانی چگونه خبرساز شد؟

ماجرای گوشی زینب سلیمانی چگونه خبرساز شد؟

  به گزارش باخبرباش به نقل از همدلی :تصویر منتشرشده از دختر شهید سلیمانی با یک گوشی آیفون چند روزی است که در شبکه‌های اجتماعی به سوژه روز تبدیل‌شده است. 

ماجرای گوشی زینب سلیمانی چگونه خبرساز شد؟

اكبر منتجبی (روزنامه نگار) در این باره نوشت: «خانم زینب سلیمانی در دومین سالگرد شهادت پدر توسط دستور مستقیم ترامپ رییس جمهور جنایتکار امریکا، با جدیدترین محصول آیفون دیده شد.تعارض این عکس در چیست که چنین حاشیه ساز شد؟ چگونه می‌شود که با آمریکا دشمن بود اما یکی از مهمترین تکنولوژی‌های این کشور به وفور در دست مسئولان دولتی و فرزندان آنها یا بستگانشان باشد؟

ما با کدام آمریکا دشمن هستیم و اساسا آیا امکان تمایز بین محصولات و مسئولان آن کشور وجود دارد؟ اگر باید چنین تمایزی قائل شد و تفاوت گذاشت بین محصول و مسئول، چرا پس از انعقاد برجام و شکستن دیوار تحریم‌ها، با ورود مک‌دونالد و آیفون به ایران مخالفت شد؟ خاطرم هست که در آن مقطع نقل قولی منتشر شد که برجام حاصل توافق بین ایران و آمریکا بود اما سودش نصیب شرکت‌های چینی و اروپایی شد.

دیدن آیفون پرومکس در دست یک شهروند می‌تواند عادی باشد. هر شهروند و هم‌وطنی صاحب اختیار افکار و عقاید خودش است. هیچ یک از آنها نماد مبارزه با آن سوی جهان ‌و رفاقت با این سوی دنیا نیست اما برای خانم زینب سلیمانی و افرادی همچون او و بدون شک تمام مسئولان و مقامات ایرانی که سر ستیز با آمریکا دارند ، شایسته نیست که از یک سو مرگ بر آمریکا سردهند ‌ از دیگر سو محصول مهم آمریکا را در دست بگیرند و امورات روزانه‌ی خود را با آن سپری کنند. چنین دوگانه‌ای، برای مردم سختی کشیده‌ی ما در دوران سخت تحریم قابل هضم نیست یا به سختی هضم می‌شود. در این دوگانه، بی‌شک ممکن است برخی آنها را مخاطب قرار دهند که وقتی شما شعار مرگ را برای آمریکا می‌خواهی دقیقا مقصودت کدام آمریکا است؟»

ماجرای گوشی زینب سلیمانی چگونه خبرساز شد؟

 برخی در واکنش به این تصویر نوشتند که چرا فرزند شهید سلیمانی که به دست آمریکایی‌ها به شهادت رسید باید از جدیدترین نسخه یک محصول آمریکایی استفاده کند. منتقدان بر این نکته تأکید کردند که کشور و مردم به خاطر ایده آمریکاستیزی با محدودیت‌های مختلفی روبه‌رو شده است ولی بااین‌حال برخی مسئولان از مزایا و محصولات آمریکایی استفاده می‌کنند. در مقابل این انتقادات برخی نیز نوشتند که گوشی که در دست زینب سلیمانی دیده می‌شود تنها یک هدیه از طرف همسر لبنانی‌اش بوده است، برخی هم نوشتند که از اساس طرح چنین انتقادی درست نیست. به‌هرحال پیش‌ازاین افکار عمومی نسبت به تصاویر منتشرشده از گوشی‌ها و لب تاپ‌های ساخت شرکت اپل مقامات و مدافعان ایده مبارزه با آمریکا واکنش منفی نشان داده بود.

دیدگاه / پاسخ