حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
مبلغان باید به روش‌های نوین تبلیغ مسلط شوند

مبلغان باید به روش‌های نوین تبلیغ مسلط شوند

 به گزارش باخبرباش حجت‌الاسلام مهدی فوقی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تبیین اسلام و کلام اسلامی است؛ با توجه به مطرح شدن بحث جهاد تبیین از سوی رهبر انقلاب، سازمان تبلیغات اسلامی یکی از اصلی‌ترین مخاطبین جهاد تبیین است.

 

وی افزود: فصل جدیدی را در روش‌ها و برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی باید طرح کنیم و طبیعتا نشست با اصحاب رسانه و مطبوعات بستر مناسبی برای ارتباط خوب با مردم است.

فوقی ادامه داد: نتیجه فعالیت‌های قبل سازمان باید در خروجی جوانان و نوجوانان قابل لمس باشد و اگر ما این نتیجه را در جوانان امروزی نبینیم باید کوتاهی خود را در عملکردمان بپذیریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به شیوه فعالیت در این سازمان گفت: اهم فعالیت‌های این سازمان باید متناسب با مقتضیات زمان دیده شود و اگر فعالیت‌ها متناسب با نیاز جوانان که اصلی‌ترین مخاطب سازمان هستند نباشد و به صورت سنتی عمل شود؛ ضعف اساسی برای سازمان تبلیغات اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید ببینیم جوانان چه انتظاراتی دارند، گفت: در این خصوص به کارشناسانی نیاز داریم که این نیاز‌ها را احصا کنند، ایجاد آرامش در جوانان نیازمند این است که به انتظارات آن‌ها توجه کنیم .

فوقی با بیان این‌که در صدد بروزرسانی شبکه مبلغین استان اصفهان هستیم، گفت: مبلغین‌ ما باید با روش‌های نوین تبلیغ آشنا باشند و با توجه به اتفاقات روز مره سطح جهان،به ابزار لازم برای امر تبلیغات خود مجهز شوند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به نقش مهم هیئات مذهبی در کشورمان گفت: هیئات مذهبی در زمان‌های مختلف از جمله در مقابله با کرونا نقش خود را به خوبی ایفا کردند و حضور نسل جوان و اجرای برنامه‌های متناسب با این قشر باید در هیئات مذهبی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که لازم است فعالیت روحانیون پاسخگوی نیاز جوانان امروز باشند، افزود: روحانیون‌ ما تخصص‌های خاصی را دارا هستند و در حوزه‌های مختلف اعم از زبان‌های خارجی و فضای مجازی تسلط دارند و ما هم سعی داریم هرچه بیشتر از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

فوقی پیشگیری و رفع آسیب‌های اجتماعی  را  یکی دیگر از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی  بیان کرد و گفت : با همکاری شبکه تبلیغات ، هیئات مذهبی و کانون‌ مداحان در این موضوع فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است؛ در سالروز میلاد امام زمان(عج) شاهد گلریزان بسیار خوب بودیم که موجب آزادی چندین زندانی جرائم غیر عمد شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان ادامه داد: نشست‌های تربیت تعالی مدیران ، نشست‌های تخصصی جهاد تبیین، نشست با مداحان تأثیرگذار و پر مخاطب، نشست با هیأت‌های اندیشه ورز و استمرار کمک‌های مؤمنانه بخشی از فعالیت‌های این سازمان‌ است.

وی تمرکز بر فعالیت‌های ماه مبارک رمضان را از اولویت‌های این سازمان دانست و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی متولی امور مذهبی در استان است  و ما در شرف ماه مبارک رمضان ضمن دعوت از طلاب برای توجه جدی به فعالیت‌های مذهبی در این ماه، بر غبارروبی مساجد نیز تأکید  کردیم که اقدام قابل توجهی در سطح استان برای این موضوع انجام شد.

فوقی با اشاره به توجه ویژه این سازمان  به مناطق محروم گفت: با همکاری قرارگاه‌های جهادی روحانیون در صدد رفع مشکلات ساکنان مناطق محروم و کاهش آسیب‌ها در این مناطق بوده‌ایم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تجمع هیئات مذهبی در عصر شهادت امام علی (ع) در چهارباغ  اصفهان را از برنامه‌های پیش‌رو این سازمان دانست و گفت: همان‌طور که جشن مناسبی را برای ایشان داشتیم برای مراسم شهادت این حضرت نیز تلاش می‌کنیم برنامه خوبی را اجرا کنیم.

وی خطاب به خبرنگاران گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات می‌توانند نقش خوبی را در پیشبرد اهداف و فعالیت‌ها ایفا کنند و یکی از آن‌ها مطالبه‌گری از مدیران برای انجام وظایف و مسؤولیت‌های آن‌ها است.

فوقی در ادامه سخنان خود بیان کرد: یکی از وظایف بسیار مهم  ما این است که تبیین صحیحی از دین را برای جوانان داشته باشیم و نگذاریم  چنین برداشت شود که دین محدودیتی را برای نشاط و تفریح افراد جامعه ایجاد کرده است و در این راستا سازمان تبلیغات اسلامی اقدام جدی خواهد داشت.

دیدگاه / پاسخ