حالت شب
  • 20 بهمن، 1401
متولی فروش بلیت در پایانه‌های شهر اداره کل راهداری است

متولی فروش بلیت در پایانه‌های شهر اداره کل راهداری است

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا: ابوالفضل توکلی  درخصوص شائبه‌ای که نسبت به عملکرد سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان پیرامون فروش بلیت اتوبوس اربعین حسینی در فضای مجازی منتشر شده است، اظهار کرد: امسال پس از ایام کرونا، سیل مشتاقان حضور در اربعین حسینی دو چندان شده، اما تمام تلاش مسئولان کشور و استان در قالب ستاد اربعین ارائه بهترین خدمات به زوار اربعین حسینی و تسهیل امور آنها است.

وی با اشاره به بندهای اساسنامه تشکیل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری‌های کل کشور، تصریح کرد: اساسنامه با صراحت درباره شرح وظایف و حدود اختیارات سازمان پایانه‌های مسافربری توضیح داده است و تاکید دارد که تعمیر، نگهداری، راه‌اندازی و توسعه پایانه‌های مسافربری برون استانی اصلی‌ترین وظیفه سازمان پایانه‌ها است و شرکت‌های حمل‌ونقلی موجود در پایانه‌ها زیر نظر اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصریح کرد: نظافت پایانه‌ها، مدیریت فضای سبز، کنترل ترددها و عبور و مرور داخل پایانه‌ها، نظارت بر مواد غذایی رستوران‌ها و کسبه داخل پایانه‌ها و به‌طور کلی ایجاد یک فضای آرام برای مسافران و ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی بر عهده سازمان پایانه‌ها است و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان وظیفه مدیریت و نظارت بر قیمت و فروش بلیت و عملکرد شرکت‌های مسافربری را برعهده دارد.

توکلی خاطرنشان کرد: سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان به نوعی متولی امور سخت‌افزاری و خدماتی پایانه‌های پنج‌گانه شهر اصفهان بوده است و اداره مسافربری ذیل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان وظیفه مدیریت امور نرم‌افزاری پایانه‌ها شامل عملکردهای شرکت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای و فروش بلیت را برعهده دارد، بنابراین سازمان پایانه‌ها طبق قوانین هیچ‌گونه مسئولیت و اجازه دخالت در امور از جمله نبود اتوبوس، فروش و قیمت بلیت‌ها ندارد.

وی اظهار کرد: در تمام پایانه‌های پنج‌گانه شهر اصفهان، نماینده اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان برای پاسخگویی به شهروندان حضور دارد.

معضل حضور دلالان فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین حسینی در پایانه‌های مسافربری

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به تعدد تماس‌های شهروندان با سامانه ارتباط مردمی شهرداری اصفهان (۱۳۷) در خصوص گلایه‌مندی آن‌ها از نحوه تخصیص اتوبوس‌ها و فروش بلیت برای اربعین حسینی، گفت: سازمان پایانه‌ها از باب مسئولیت انسانی خود این حجم از گلایه‌مندی و شکایت شهروندان را به مسئولان مربوطه در اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان منتقل خواهد کرد، اما تاکید می‌کنم که شهرداری اصفهان هیچ‌گونه مسئولیت و اختیاری در زمینه عملکرد شرکت‌های مسافربری مستقر در پایانه‌ها ندارد.

توکلی افزود: حضور دلالان فروش بلیت اتوبوس‌های اربعین حسینی در پایانه‌های مسافربری یکی از دیگر معضلات پایانه‌ها در روزهای اخیر است که نارضایتی شهروندان را نیز به دنبال داشته است، از این‌رو طبق نظر استانداری، اداره کل تعزیرات حکومتی مسئول رسیدگی و پیگیری این مهم شده است که در این راستا قاضی کشیک جهت رسیدگی به این تخلفات در پایانه‌ها مستقر شده است.

وی با بیان اینکه شهروندان و زوار حسینی می‌توانند هرگونه تخلف، شکایت و گلایه‌مندی خود را در این زمینه از طریق سامانه ۱۴۱ اعلام کنند، تصریح کرد: طبق تاکید ستاد اربعین کشور، حجم انبوهی از اتوبوس‌های شرکت‌های مسافربری به انتقال زوار به مرزهای کشور اختصاص یافته است، به همین دلیل این روزها شاهد کاهش تعداد اتوبوس‌ها در خطوط دیگر هستیم.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه نقش‌آفرینی در مسیر خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی را در قالب شرح وظایف و اختیارات سازمان وظیفه خود می‌دانیم، خاطرنشان کرد: در این راستا اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله آئین بدرقه زوار و راه‌اندازی سیستم هوشمند کرده‌ایم که بر این اساس زوار اربعین حسینی حاضر در پایانه‌ها پنج‌گانه اصفهان می‌توانند بدون اتصال به اینترنت اطلاعات جامعی را در خصوص راهپیمایی اربعین دریافت کنند.

دیدگاه / پاسخ