حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
مدیریت بحران اردستان حتی یک ماشین سنگین هم ندارد

مدیریت بحران اردستان حتی یک ماشین سنگین هم ندارد

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت بحران این شهرستان حتی یک ماشین آلات سنگین برای زمان‌های بحرانی ندارد و هر اتفاقی بیفتد باید از شهرهای دیگر و یا بخش خصوصی کمک بگیریم.

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی‌نژاد در حاشیه بازدید از منطقه سیل زده نهوج، اظهار کرد: در سیل روز گذشته در روستای نهوج اردستان ۳ نفر جان خود را از دست دادند و تعداد بسیار زیادی دچار آسیب مالی و جسمی شدند. از ساعت‌های ابتدایی نیروهای امدادی در محل روستا حاضر هستند و اقدامات امدادی در حال انجام است.

وی از مجموعه مدیریت بحران استان اصفهان خواست اگر قرار است اقداماتی در این روستا انجام شود به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که اساسی باشد. سال گذشته در این روستا سیل آمد و در آن زمان هم خسارت‌های جدی به خانه‌های مردم وارد شد. بنابراین اگر کار کارشناسی شده انجام شده بود نباید روز گذشته این حجم خرابی و خسارت در این روستا را شاهد می‌بودیم.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از دقایق ابتدای وقوع سیل با وزیر کشور، رئیس بنیاد مسکن و کمیته امداد کشور تماس‌هایی برقرار کردیم و نیازهای این منطقه را مطرح کردیم پس بهانه‌تراشی برای کمبود اعتبارات توسط دستگاه‌های استان را نمی‌پذیریم.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه مدیریت بحران استان در کنار مسئولان شهرستان یک کار کارشناسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای این روستا انجام دهند تا دیگر شاهد اینگونه اتفاقات تلخ نباشیم، گفت: یکی از کمبودهای شهرستان اردستان در مدیریت بحران کمبود ماشین آلات سنگین است. مدیریت بحران این شهرستان حتی یک ماشین آلات سنگین برای زمان‌های بحرانی ندارد و هر اتفاقی بیفتد باید از شهرهای دیگر و یا بخش خصوصی کمک بگیریم.

تخصیص ۴۰۰ میلیون تومان بسته معیشتی به سیل زدگان نهوج

همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان گفت: همکاران ما در اداره شهرستان از لحظات ابتدایی وقوع سیل در منطقه حضور پیدا کردند و پیگیر میزان خسارت و کمک‌ها بودند.

کریم زارع افزود: با هماهنگی‌های انجام شده در مرحله اول و در راستای تامین سبد معیشتی خانواده‌های درگیر خسارت، مبلغ ۴۰۰ ملیون تومان به اداره شهرستان تخصیص داده شد تا بین مددجویان کمیته امداد و سایر ساکنین خسارت دیده توزیع شود.

وی گفت: کارشناسان در حال برآورد میزان خسارت به لوازم خانه‌های مددجویان هستند و تا یکی دو روز آینده جمع بندی خسارت‌ها مشخص می‌شود و تلاش می‌کنیم لوازم ضروری مورد نیاز را تامین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان با بیان اینکه با هماهنگی که با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد اقدامات تکمیلی در موضوع مسکن برای مددجویان انجام می‌شود، گفت: در این روستا حدود ۸۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند که حدود ۱۰ تا ۲۰ خانوار مددجوی کمیته امداد در سیل این روستا دچار خسارت جزئی و کلی شدند.

دیدگاه / پاسخ