حالت شب
  • Saturday, 27 July 2024
مشارکت مردم در انتخابات از مهمترین مسائل آتی کشور است

مشارکت مردم در انتخابات از مهمترین مسائل آتی کشور است

 به گزارش باخبرباش به نقل از فارس  محمدرضا جان نثاری روز پنجشنبه در سفر به شهرستان خمینی شهر در نشست با نخبگان این شهرستان اظهار کرد: معتقدیم شناسنامه شهرستان خمینی شهر برخی بدعت های فرهنگی نیست؛ بلکه اعتقادات مذهبی مردم است و ما مدیون خون شهدای این شهرستان بوده و تلاش مسئولان هم بر گفتمان عدالت، فسادستیزی و مستضعف نوازی است.
وی افزود: انعکاس رسانه ای در مسائل خمینی شهر منصفانه نیست و باید قابلیت مذهبی و فرهنگی خمینی شهر بیشتر اطلاع رسانی شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان تصریح کرد: موضوع انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین مسائل آتی است که دشمن از اکنون برای آن برنامه ریزی کرده و ما به فرموده رهبری چهار راهبرد تامین امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت و افزایش مشارکت در زمینه انتخابات را برعهده داریم.

وی با اشاره به ساماندهی نخبگان بومی خمینی شهر، افزود: بنا به تدبیر و مصوبه ستاد ساماندهی جوانان، دستگاه‌های دولتی موظف هستند، امکانات دولتی در زمینه رفاهی، ورزشی، فرهنگی را به طور موقت در اختیار سازمان‌های مردم نهاد، جوانان و تشکل ها قرار دهند.
جان نثاری با اشاره به چالش‌های خمینی شهر از جمله مهاجرت پذیری، تصریح کرد: تلاش بر این است که از مبداء میزان مهاجرت کنترل شود اما در برخی محلات به طور ویژه مورد توجه مسوولان قرار گرفته است.
وی به پیگیری نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مطالبات اشاره و ادامه داد: در راستای حمایت از خانواده های محروم برخی امکانات سازمان های خدماتی از جمله آب و برق در اختیار خانواده های محروم قرار خواهد گرفت که این امر نیازمند رایزنی با فرماندار است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در زمینه عفاف و حجاب بیان داشت: بیشتر موازین عفاف و حجاب در این شهرستان رعایت می شود اما با برهنگی در زمینه عفاف و حجاب برخورد خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه موضوع فرزندآوری و جمعیت خاطر نشان کرد: در استانداری کارگروهی در این زمینه تشکیل شده که زیر ساخت آن ازدواج و مسائل اقتصادی و مسکن است.
در این جلسه مباحثی در زمینه رفع سر ریز جمعیتی، نگاه ملی به خمینی شهر به واسطه قرابت به شهر اصفهان، توجه ویژه به افزایش سرانه ورزشی با توجه به ظرفیت شهرستان و آزادسازی فرصت های موجود، کنترل تراکم جمعیت با در نظر گرفتن توسعه سرزمینی، نگاه ویژه به شهرستان خمینی شهر و رفع مشکلات تملک، استفاده از مدیران بومی، نبود اردوگاه دانش آموزی، ارائه تسهیلات به پایگاه های بسیج بانوان و افزایش امکانات باروری و فرزندآوری، برکناری مدیران بی انگیره و استفاده از مدیران کارآمد مطرح شد.

دیدگاه / پاسخ