حالت شب
  • Thursday, 02 May 2024
مصرف بنزین نوروز امسال در اصفهان ۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته بود

مصرف بنزین نوروز امسال در اصفهان ۲۳ درصد بیشتر از سال گذشته بود

 به گزارش باخبرباش عبدالله گیتی‌منش  افزود: بررسی آمار میزان مصرف کل بنزین شامل معمولی، یورو۴ و سوپر در ۱۶ روز نخست تعطیلات نوروزی امسال یعنی از ۲۷ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال، گویای رشد ۲۳ درصدی آن است.

وی میزان رشد مصرف بنزین معمولی در این مدت را ۳۷.۶ درصد و بنزین یورو ۴ را ۱۹.۲۲ درصد اعلام کرد و ادامه داد: میزان مصرف بنزین سوپر در این مدت ۲.۹۱ درصد کاهش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: میزان مصرف سوخت سی ان جی (گاز طبیعی فشرده) نیز در ۱۵ روز نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین میزان مصرف نفت گاز (گازوییل) در استان اصفهان از ۲۷ اسفند پارسال تا ۱۳ فروردین امسال ۶.۶۵ درصد و نفت گاز یورو۴ در همین مدت معادل ۴۲.۹۲ درصد کاهش یافت.

گیتی منش با بیان اینکه جایگاه های عرضه سوخت در استان اصفهان در تعطیلات نوروزی امسال بطور شبانه روزی در حال خدمت‌رسانی به مسافران و شهروندان بودند، اظهار داشت: همه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات و سوخت‌رسانی مطلوب به مردم بویژه گردشگران در نوروز امسال در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه سوخت‌رسانی در بحران باتوجه به افزایش مسافران نوروزی نسبت به ۲ سال‌ گذشته، افزود: این کارگروه به منظور بررسی، کنترل و آمادگی سوخت‌رسانی در تعطیلات نوروز و با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مسوولان منطقه و رییسان نواحی ۱۲ گانه استان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه فرآورده‌های عرضه شده در جایگاه‌های سوخت استان در تعطیلات نوروز از نظر کمی و کیفی کنترل شد، تصریح کرد: بازرسی ها گویای این بود که نازل ها با دقت لازم کار می کردند و جای نگرانی درباره کم فروشی وجود ندارد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان با بیان اینکه کیفیت سوخت عرضه شده در جایگاه ها نیز همان کیفیت فراورده تولید شده در پالایشگاه بود، اضافه کرد: عمده بنزین مصرفی در استان اصفهان، یورو۴ است.

بیش از ۳۰۰ جایگاه سوخت بنزین و ۱۶۴ جایگاه سی. ان. جی در استان اصفهان وجود دارد که حدود ۳۵ جایگاه عرضه سوخت گاز طبیعی فشرده در کلانشهر اصفهان است.

دیدگاه / پاسخ