حالت شب
  • Thursday, 02 May 2024
مصرف غذاهای آب پز در هفته اول کرونا توصیه میشود

مصرف غذاهای آب پز در هفته اول کرونا توصیه میشود

 عضو هیئت علمی داننشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در هفته اول ابتلا به کرونا از غذاهای سهل الهضم و انواع سوپ های که از گوشت سفید مثل مرغ، ماهی، کبک، بوقلمون و بلدرچین  و سبزیجات تازه پخته شده باشد، استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، امیر منصور علوی در خصوص تغذیه و کرونا گفت: در هفته اول ابتلا به کرونا توصیه میشود از مواد غذایی پروتئین‌دار مثل گوشت‌های سفید که عامل تقویت سیستم ایمنی بدن میشود، استفاده شود.

وی اضافه کرد: از مصرف غذاهای سنگین مثل فست فودها و غذاهای پرچرب در این هفته پرهیز شود.

متخصص تغذیه با بیان اینکه مصرف ویتامین سی و دی و مواد غذایی که حاوی این دست از ویتامین ها است استفاده شود، ادامه داد: تغذیه در دوران قبل از ابتلا به کرونا در شرایط عادی که همه ما هستیم و فردی که مبتلا به این بیماری شود دسته بندی درست

وی گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن قبل ودر زمان بروز کرونا از اهمیت بالایی برخوردار است لذا قبل از بروز بیماری باید از یک تنوع و تعادل غذایی استفاده کرد.

علوی مصرف ویتامین c و D را برای مبتلایان به کرونا توصیه کرد و افزود: استفاده از سبزیجات ومیوه های که سرشار از این نوع ویتامین‌ها و مصرف آنتی اکسیدان ها از عوامل تقویت سیستم ایمنی بدن است .

وی مصرف غذاهای سنگین و فراوری شده و فست فودها در زمان بروز کرونا توصیه نمیشود، ادامه داد: استفاده از لبنیات درجهت مصرف ایمنی بدن توصیه میشود.

دیدگاه / پاسخ