حالت شب
  • Tuesday, 16 April 2024
مطالبه گران آب از اصفهان به سمت چادگان حرکت کردند

داستان زاینده رود و غصه های دور و دراز آن همچنان بر پیکر سرچشمه تا پایاب آن سنگینی می کند و هر گاه لب های خشک زاینده رود تر شده نتیجه حضور و مطالبه گری کشاورزان اصفهان بوده اما این بار راه جدیدی در پیش گرفته اند

حرکت نمادین ۲ هزار کشاورز شرق با  ۶۰۰ ماشین باز هم پیشگام مطالبه گری آب می شوند

مطالبه گران آب از اصفهان به سمت چادگان حرکت کردند


صبح امروز بالغ بر یک هزار نفر کشاورز و جمعی از شهروندان اصفهانی  که مطالبه گر آب و حقابه خود از زاینده رود هستند با تجمع در فلکه شهید کشوری، با ماشین های شخصی به سمت چادگان حرکت کردند.
به گزارش  باخبرباش، رزمایش بزرگ کشاورزان و مطالبه گران آب با سخنرانی دبیر صنف کشاورزی شهرستان اصفهان در فلکه کشوری کلید خورد.
اسفندیار امینی با تاکید بر اینکه اختلاف و جنگی با کسی نداریم و دنبال سهم و حقابه های خود هستیم، اعلام کرد: از چند دهه گذشته دنبال آب رفته ایم و مورد جدیدی نیست و  هدف از این رزمایش حرکت در مسیر زاینده رود است و دنبال این هستیم که ببینیم حق آبه ما کجاها رفته است .
این تجمع که تحت پوشش نیروهای امنیتی و تدابیر لازم در راستای عدم‌ایجاد ترافیک در مسیر اصفهان به تیران و از تیران به چادگان دیده شده است از امروز شروع شده و مطالبه گران انتظار حمایت مردمی و قانونی دارند .
عضو کارگروه آب  نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان نیز در گفتگو با خبرنگار با خبرباش با اعلام اینکه هیچ گونه دستبرد و تخریب پمپاژهای آب را نخواهیم داشت، اضافه کرد: در جلسه ای که شب گذشته ۳۵ تن از معتمدین کشاورزی با دادستان اصفهان، شورای میراب هاو  آب منطقه داشتند مقرر شد از مسیر قانونی پیگیر برخورد با پمپاژهای غیر مجاز بشوند.
عضو کارگروه آب نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان از حضور ۱۵۰ زن کشاورز در این رزمایش خبر داد و گفت: بالغ بر ۲ هزار کشاورز از شرق و ۷۰۰ کشاورز از غرب در رزمایش بزرگ کشاورزان و مطالبه گران آب حضور دارند.
فتح الله دهقان با تاکید بر اینکه نه سیاسی هستیم نه امنیتی بلکه تنها میراب  دار هستیم  گفت: نفس کار میراب این هست وقتی آب در مزرعه نباشد دنبال علت قطعی آن می رود و به زودی راه های غیر قانونی آب بری از زاینده رود را یک به یک شناسایی و برخورد می کنیم  .

وی افزود : آب یک‌مطالبه به حق کشاورزان هست که بخاطر کوتاهی مسئولان به یغما رفته و امروز ما  خود به دنبال احقاق حقمان هستیم و از فلکه شهید کشوری این حرکت آغاز و به سمت فولادشهر و اتوبان ذوب آهن ادامه می دهیم و در تیران یک‌توقف کوتاه و از آنجا به سمت چادگان حرکت می کنیم و در این مسیر هرچه باشد بررسی و تکلیف قانونی یا غیر قانونی بودن آن را مشخص می کنیم . 

این جمعیت ادعا دارند که حقابه آن ها از زاینده رود مشخص است و معضل کم آبی همه واقعیت نیست و پمپاژهای غیر قانونی و برداشت های سودجویانه آب در این سال ها پیگیر زاینده رود را زخمی کرده و این وضعیت تاسف بار امروز ناشی از سودجویی عده ای است که به جای پایان دادن به رفتارهای سودجویانه همواره به دنبال بزرگنمایی اختلافات بین استانی و مردمی بوده اند . اما این بار داستان فرق می کند و آمده اند تا هرگونه برداشت غیر قانونی را قطع کنند و زندگی را به زنده رود برگردانند .

 

دیدگاه / پاسخ