حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
معاون استاندار اصفهان تلاطم و سلامت بازار باید توسط اصناف مدیریت شود

معاون استاندار اصفهان تلاطم و سلامت بازار باید توسط اصناف مدیریت شود

محمدرضا جان نثاری در نشست روسای اتاق های اصناف استان  اصفهان افزود: اصناف دولتی نیستند و در مقابل دولت هم قرار ندارند بلکه همکار دولت هستند و بیشتر این قشر در این سال ها در مقام عمل دین خود را به دنیا نفروختند و هر جای که تکلیف داشتند حاضر نشدند، حق الناس را زیر پا بگذارند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان اظهار داشت: بازار باید توسط اهل فن، کسبه و افراد متدین کنترل و مدیریت شود، البته نظارت و اعمال قانون باید وجود داشته باشد اما اثربخشی که خود حفاظتی در بازار دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: در این دولت مردمی باید از توان و انرژی مردم استفاده شود و بدنبال این هستیم که کمترین دخالت را در بازار داشته باشیم و تمایل چندانی نداریم که بطور مستقیم در بازار دخالت کنیم؛ اقتصاد و بازار باید خود را اداره کنند و اصناف هم باید خودشان نظارت و مدیریت بر بازار را بر عهده داشته باشند و صحنه را با در نظر گرفتن حق مردم، حق صنف و حق حاکمیت مدیریت کنند.

وی افزود: هر جایی که حاکمیت باید اصناف را به کار بگیرد و از حضور آنها در راستای منافع ملی استفاده کند همواره و بطور تمام قد در صحنه حاضر می شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه  اصناف استان اصفهان در کل کشور تاثیرگذار هستند گفت: اصناف همیشه جزو با انصاف ترین، با اعتبارترین و صدیق‌ترین افراد جامعه بودند و معتمدان محل بطور معمول از اصناف آن محل هستند.

 امیرحسین کمیلی افزود: امروز در موقعیت خطیر و حساسی قرار داریم و باید نسبت به وظایف و اختیارات و آیین نامه ها و قوانین با آگاهی کامل عمل کنیم.

وی ادامه داد: انتخابات اتاق اصناف اصفهان و حضور در اتاق اصناف ایران باید مورد توجه جدی قرار گیرد و باید افراد اصلح، تاثیرگذار و بهترین‌ها را برای تصدی این پست‌ها انتخاب کنیم تا توجه بهتری به منافع اصناف و منافع مردم داشته باشند.  

کمیلی با قدردانی از روسا و اعضای اتاق های اصناف استان در دوره های گذشته گفت: اصناف همیشه پای کار نظام و انقلاب ایستاده اند و بیشترین اشتغال را با کمترین هزینه ایجاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم اصناف در خط مقدم این جنگ قرار دارند و مهمترین خط و خاک ریز این جنگ بر عهده اصناف است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان افزود: خاک ریزهای دیگری هم در این جنگ وجود دارد اما جبهه اصناف، مهمترین خاکریز و مردمی ترین خاکریز جنگ اقتصادی محسوب می شود.

وی تصریح کرد: انصاف و تولید بعنوان مهمترین ابزارهای مبارزه با دشمن در جنگ اقتصادی است و اصناف در خطی قرار دارند که می توانند امیدآفرینی را در بین مردم جامعه منتشر کنند و خودتان نیز با امید و توکل به خدا فعالیت ها را ادامه دهید و امید را به جامعه تزریق کنید.

کمیلی اضافه کرد: قُله های بی نظیری در اصناف از لحاظ انصاف، عرفان و اخلاق داشتیم و داریم و این انتظار از مسوولان اتحادیه ها و اصناف وجود دارد که خودشان منتشر کننده فضائل در جامعه باشند. 

 نشست روسای اتاق های اصناف استان با حضور مدیران بسیج اصناف استان به میزبانی بسیج سپاه صاحب الزمان امروز در سالن شهید کاظمی برگزار شد.

دیدگاه / پاسخ