حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
معاون تعزیرات حکومتی افزایش خودسرانه قیمت دارو، سوء استفاده از شرایط موجود است

معاون تعزیرات حکومتی افزایش خودسرانه قیمت دارو، سوء استفاده از شرایط موجود است

 به گزارش باخبرباش محمدعلی اسفنانی  افزود: دولت در تلاش است که کالاهای اساسی و دارو را که متاثر از شرایط جهانی است را با اختصاص ارز ویژه تامین کند که شاهد گرانی آنها هم نباشیم.

وی ادامه داد: اینکه فردی عنوان کرده است  که ارز ترجیحی در مورد دارو هم حذف می‌شود ،باوجود اینکه دولت هنوز چنین چیزی را اعلام نکرده و خلاف آنرا اعلام می‌کند، بطور قطع خلاف قانون است و باید با آن برخورد تعزیراتی شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی اظهار داشت: شعب تجدید نظر مربوط به کالاها و خدمات و بهداشت و درمان در استان ها وجود دارد و هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: شعبه تجدید نظر مربوط به قاچاق کالا و ارز مدتی در استان ها و از جمله اصفهان هم دایر بود اما سیاست‌گذاری کلی مبنی بر این قرار گرفت که تمام شعب رسیدگی کننده به عنوان تجدید نظر قاچاق در تهران مستقر شود و به همین دلیل این شعب به تهران منتقل شد و امیدواریم که تعلل و یا تاخیری در رسیدگی انجام نشود.

اسفنانی گفت: در گذشته ایرادهایی در آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی وجود داشت که باید این نقص برطرف می‌شد و با تصویب هیات دولت، این ایرادها برطرف شد.  

وی اضافه کرد: پس از تصویب قانون انتزاع، کار به جهاد کشاورزی سپرده شده بود اما آنها بعنوان ضابط تلقی نمی‌شدند و باید گزارشی را که تهیه می‌کردند به سازمان صمت می‌دادند و آنها برای تعزیرات ارسال می‌کردند که این مساله موجب اطاله بود و این مشکل اصلاح شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع تخلفات سازمان تعزیرات حکومتی افزود: قابل تجدید نظر بودن و تشریفاتی بودن رسیدگی موجب شده بود که در موارد خُرد پرونده اطاله پیدا کند که آنها را هم در آیین نامه اصلاح شد.

وی ادامه داد: این اقدام از جمله کارهای مهمی بود که انجام شد و در زمان حاضر هم بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و بازرسان اتاق اصناف و بازرسان وزارت جهاد کشاورزی همه در حال تهیه گزارش تخلف هستند و شعب تعزیرات هم به این گزارش‌ها رسیدگی و حکم صادر می‌کنند.

اسفنانی اظهار داشت: کار ارزشمند دیگری که انجام شده و امیدواریم در آینده نتایج مطلوبی داشته باشد این است که همکارانی که در سازمان تعزیرات حکومتی شرایط ارتقا داشتند با آزمونی به آنها ابلاغ رییس شعبه داده شد و بیش از ۱۲۰ نفر بعنوان روسای شعب سیار در سطح کشور و بعنوان شعب ویژه رسیدگی کننده در زمینه گشت‌های مشترک از آنها استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: این حجم از نیرو تاکنون بعنوان رییس شعبه و قاضی رسیدگی کننده در سازمان تعزیرات تزریق نشده بود که این امر می تواند کار را خیلی سریعتر پیش ببرد و تصمیم گیری ها را سریعتر کند که امیدواریم شاهد گرانفروشی و تخلفات از اینگونه نباشیم.

 

 

 

 

 

 

دیدگاه / پاسخ