حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
معضلی به نام کوچه‌های بی‌نام و نشان و خانه‌های بی پلاک

معضلی به نام کوچه‌های بی‌نام و نشان و خانه‌های بی پلاک

 رئیس اداره پست شهرستان اردستان گفت: تعداد قابل توجهی از کوچه‌های شهر اردستان بی‌نام و نشان و خانه‌های آنها بی پلاک است که باعث شده نیروهای اداره پست برای توزیع مرسولات به زحمت بیفتند و گاهی تا دو سه روز در پی یک آدرس معطل شوند.

به گزارش باخبرباش به نقل از ایسنا مهدی جعفری، اظهار کرد: با توجه به اینکه پست به عنوان یک نهاد و پدیده اجتماعی از جمله ابزارهای حاکمیتی دولت است، گسترش فرهنگ استفاده از آن حفظ محیط زیست را به دنبال خواهد داشت که به این دلیل شعار امسال روز جهانی پست به‌عنوان پست در خدمت زمین نام‌گذاری شده است.

وی با اشاره به اقدامات و خدمات اداره پست شهرستان اردستان در یک سال گذشته، افزود: بیش از ۱۲۳ هزار مرسوله پستی در این مدت به اداره پست شهرستان ارسال شده که توسط ۷ واحد پستی شهری و روستایی در سطح منطقه توزیع شده است. از این تعداد مرسوله، ۲۷ هزار مرسوله مربوط به نقاط روستایی، تعداد ۲۸۰۷۱ مرسوله مربوطه به باجه پست زواره و بیش از ۶۵ هزار مرسوله مربوط به شهر اردستان بین شهروندان توزیع شده است.

رئیس اداره پست شهرستان اردستان با اشاره به مرسوله‌های ارسالی از شهرستان اردستان به دیگر نقاط کشور، گفت: در یک سال گذشته ۲۴ هزار مرسوله از شهرستان خارج شده است. همچنین در این مدت ۷۹ هزار مرسوله ترافیکی شامل خدمات الکترونیکی، خدمات خودرویی و کد پستی بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای از شهرستان از خدمات اداره پست محروم نیستند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که همکاران ما در توزیع مرسوله با آن روبرو هستند، معطل ماندن بیش از ۲۵۰ کارت‌های سوخت، کارت خودرو و سند مالکیت است که در اداره پست اردستان بدون نشانی و آدرس نادرست معطل مانده که از شهروندان درخواست داریم برای دریافت آن به این اداره مراجعه کنند.

رئیس اداره پست شهرستان اردستان معضل اصلی اداره پست شهرستان اردستان را موضوع همگام‌سازی و عدم پلاک‌کوبی کد پستی ساکنان نقاط شهری شهرستان عنوان کرد و گفت: بسیاری از کوچه شهرک‌های جدید و بافت‌های فرسوده در شهرهای اردستان، زواره و مهاباد فاقد نام و کد پستی هستند که باعث شده نتوانیم مرسولات شهروندان را به موقع به دست آنها برسانیم.

جعفری بر لزوم همگام‌سازی پلاک‌های شهری تأکید کرد و گفت: تعداد قابل توجهی از کوچه‌های شهر اردستان بی‌نام و نشان و خانه‌های آنها بی پلاک است که باعث شده نیروهای اداره پست برای توزیع مرسولات به زحمت بیفتند و گاهی تا دو سه روز در پی یک آدرس معطل شوند. این موضوع می‌تواند در زمان وقوع حوادث برای امدادرسانی باعث اتفاقات جبران‌ناپذیری شود.

وی با اشاره به اختلال اینترنت و فیلتر شدن اپلیکیشن‌های واتساپ و اینستاگرام در دو هفته گذشته، گفت: با توجه به فیلتر شدن پیام رسان‌ها به‌طور کلی مجموعه شرکت ملی پست دچار خسارت شده است. به دلیل فیلترینگ انجام شده خدمات و سفارش‌های کسب و کارهای اینترنتی در اردستان ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده که امیدواریم با حل شدن مشکلات کسب و کارهای اینترنتی بتوانیم مرسولات کسب و کارها را دریافت و به مقاصد مورد نظر برسانیم.

دیدگاه / پاسخ