حالت شب
  • Friday, 26 April 2024
میزبانی سپاهان در آسیا نظیر نداشت

پیشکسوت هندبال اصفهان گفت باید از ساکت و باشگاه سپاهان تشکر کرد زیرا به شایسته‌ترین نحو ممکن این مسابقات را برگزار کردند و این رخداد نوید تازه‌ای برای هندبال کشورمان خواهد بود

پیشکسوت هندبال کشور

میزبانی سپاهان در آسیا نظیر نداشت

پیشکسوت هندبال اصفهان گفت: باید از ساکت و باشگاه سپاهان تشکر کرد زیرا به شایسته‌ترین نحو ممکن این مسابقات را برگزار کردند و این رخداد نوید تازه‌ای برای هندبال کشورمان خواهد بود.

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایمنا مصطفی غلامی، درباره میزبانی باشگاه سپاهان در مسابقات هندبال آسیا اظهار کرد: باشگاه سپاهان برای میزبانی این مسابقات به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سنگ تمام گذاشت. طلایی‌پوشان در این تورنمنت بهترین وسایل رفت و آمد، نوع غذا، هتل و کمپ تمرینی را ارائه دادند. از طرفی یکی از بهترین سالن‌ها را برای میزبانی در نظر گرفتند که در آسیا نظیر آن وجود ندارد.

وی افزود: باید از ساکت و باشگاه سپاهان تشکر کرد زیرا به شایسته‌ترین نحو ممکن این مسابقات را برگزار کردند و این رخداد نوید تازه‌ای برای هندبال کشورمان خواهد بود.

میزبانی سپاهان تأثیر ویژه‌ای روی رده‌های پایه داشت

پیشکسوت هندبال اصفهان و کشور با اشاره به تأثیر میزبانی این رقابت‌ها روی هندبال پایه استان تصریح کرد: اگر سپاهان در بین چهار تیم برتر قرار می‌گرفت، بدون تردید نتایج بهتری کسب می‌کرد اما در حال حاضر نیز افراد بسیاری با هیئت هندبال برای ثبت‌نام در این رشته تماس گرفته‌اند. چراکه این مسابقات را دیده و علاقه پیدا کرده‌اند. این علاقه‌مندی اثبات می‌کند رقابت‌های آسیا تأثیر بسیاری بر تیم‌های پایه هندبال کشور خواهد داشت.

وی ادامه داد: متأسفانه تبانی برخی تیم‌ها سبب شد طلایی‌پوشان در جمع چهار تیم برتر قرار نگیرند. حضور هواداران سپاهان تبلیغ بسیار خوبی برای این رشته ورزشی می‌شد، همانگونه که جام قهرمانان آسیا که چند سال گذشته در اصفهان برگزار شد، اثرات بسیار مطلوبی روی هندبال داشت.

سطح کیفی این مسابقات از دوره‌های قبل بالاتر بود

غلامی با بیان میزان کیفیت و سطح فنی مسابقات آسیا خاطرنشان کرد: سطح این مسابقات بسیار بالا بود و بازیکنان اروپایی که در بعضی تیم‌ها بازی می‌کردند کیفیت این رقابت‌ها را افزایش داده بودند. حتی می‌توان گفت سطح کیفی این تورنمنت نسبت به مسابقات دوره‌های قبل بیشتر بود.

وی افزود: تیم‌های بحرین، کویت و دو تیم قطری حریفان قدرتمندی بودند و بدون تردید جای سپاهان با این سبک بازی، بازیکنان و کادر فنی در جمع چهار تیم برتر خالی خواهد بود.

پیشکسوت هندبال کشورمان درباره میزبانی سپاهان خاطرنشان کرد: جا دارد از استانداری، اداره کل ورزش و جوانان، هیئت هندبال استان اصفهان، باشگاه ذوب‌آهن و باشگاه سپاهان که میزبانی بسیار خوبی ارائه داد، به‌طوری که رئیس فدراسیون هندبال آسیا از میزبانی آن‌ها تقدیر کرده بود، تشکر کنم چراکه برای یک میزبانی شایسته دست به دست یکدیگر دادند.

اگر تبانی نبود طلایی‌پوشان به یک‌چهارم می‌رسیدند

غلامی با اشاره به دلایل حذف طلایی‌پوشان تصریح کرد: اگر تبانی تیم‌های دیگر نبود سپاهان در جمع چهار تیم حضور پیدا می‌کرد اما حذف الکویت به دلیل بازی ضعیف آن‌ها بود. تیم‌های این تورنمنت بسیار خوب بودند اما برخی از تیم‌ها همچون سوریه، اردن، عراق، لبنان و امارات در این مسابقات شرکت نکردند. عربستان نیز به دلیل میزبانی رقابت‌های باشگاه‌های جهان در این دوره حضور نداشت اما اگر این تیم‌ها نیز خضور داشتند، کیفیت مسابقات افزایش پیدا می‌کرد.

بهتر بود خارجی‌ها کمی زودتر به تیم اضافه شوند

پیشکسوت هندبال اصفهان در تشریح عملکرد بازیکنان خارجی طلایی‌پوشان ادامه داد: تیم سپاهان سه بازیکن خارجی را به خدمت گرفت و از کادر فنی خوبی همچون سرمربی خارجی و مربیان تیم ملی استفاده کرد اما ای کاش این سه بازیکن در دور برگشت مسابقات لیگ در اختیار تیم قرار می‌گرفتند تا تأثیر بیشتری داشته باشند.

وی در پایان ادامه داد: متأسفانه در این مسابقات به دلیل هماهنگ نبودن آن‌ها این اثرگذاری کمتر بود، در صورتی که کیفیت بازیکنان خارجی پس از روز اول مسابقات، بیشتر بود. ای کاش طلایی‌پوشان در روزهای سوم و چهارم به حریفان قطر و کویت برمی‌خوردند تا با هماهنگی بیشتر بازیکنان به نتیجه مطلوب می‌رسیدند.

دیدگاه / پاسخ