حالت شب
  • Thursday, 25 April 2024
نقدعلی:

نقدعلی: "از اینستاگرام و وات ساپ برای اطلاع رسانی اخبارمان استفاده میکنم"

عضو هیئت رئیسه مجلس با اعلام اینکه هدف از تصویب طرح "صیانت از فضای مجازی" بستن اینستاگرام و وات ساپ نیست زیرا که خود ماها هم از این شبکه‌ها  برای پوشش اخبارمان استفاده می‌کنیم و دلیلی برای بستن شدن آن وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بدنبال انتشار لیست اسامی نمایندگان مجلس موافق با "طرح صیانت از فضای مجازی" از سوی برخی رسانه‌ها، محمد نقی نقد علی در این ارتباط اظهار داشت: این خبر کذب است و بعضا اخبار بیمارگونه باعث تشنج می‌شود .

وی بیان داشت: مخالف بسته شدن اینستاگرام و وات ساپ هستم زیرا که خود ماها هم از این شبکه‌ها برای اطلاع رسانی اخبارمان استفاده می‌کنیم.

نقدعلی در پاسخ به این سوال که بدنبال شیوع کرونا مردم به سمت کسب و کارهای آنلاین رفتند و بستن اینستاگرام و وات ساپ ضربه بزرگی بر پیکره آنها وارد می‌سازد، بیان داشت: هیچ یک از مفاد " طرح صیانت از فضای مجازی" بستن اینستاگرام و وات ساپ و حتی تحمیل شبکه‌های مجازی داخلی نیست بلکه هدف ساماندهی کسب و کارهای آنلاین  و دفاع از حقوق  قانونی مشتریان این دست از کسب و کارها است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: به حقوق تمامی کسانی که هم اکنون کسب و کار آنلاین دارند، ظلم شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر برای صیانت و دفاع از حقوق افرادی که در شبکه‌های مجازی مشغول بکارند و یا محصولی اختراع کردند و بدون اجازه کپی برداری شده، بدون پرداخت هزینه اختراعات آنها را تصاحب کردند، قوانینی تصویب کردیم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با ساماندهی کسب و کارهای آنلاین، جلوی سرقت محصولات تولید شده فعالان اقتصادی را خواهیم گرفت.

نقدعلی گفت: به عنوان مثال در زمان حاضر یک مغازه دار علاوه بر پرداخت هزینه اجاره بها، باید عوارض هم بپردازد و بدنبال تدابیری هستیم که تفاوت بین کسب و کارهای حقیقی و مجازی نباشد و کسب و کاران اینترنتی از قدرت فضای مجازی سوء استفاده نکنند و حقوق تمام کاسب کاران حقیقی و مجازی یکسان باشند.

وی بیان داشت: همچنین بدنبال تصویب قوانینی برای محافظت از حقوق خریداران کسب و کارهای آنلاین هستیم که در  صورت هر گونه تخلف از سوی فروشندگان اینترنتی، مورد حمایت قانونی قرار بگیرند.

دیدگاه / پاسخ