حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
هدف‌گذاری فولاد مبارکه هم راستا با سیاست های دولت سیزدهم و انتظارات مردم است

هدف‌گذاری فولاد مبارکه هم راستا با سیاست های دولت سیزدهم و انتظارات مردم است

به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا  یاسر طیب‌نیا در آیین افتتاح ۲ طرح زیست محیطی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: هدف‌گذاری این شرکت تبدیل شدن به الگوی ملی صنعت سبز و دوستدار محیط زیست در کشور است.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه همواره تا امروز بعنوان الگوی ملی بنگاه داری و بزرگترین بنگاه بورسی و مولود انقلاب معرفی شده است.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه افزود: بیش از ۲.۳ میلیارد یورو از طرح های این مجموعه هم راستا با حفظ محیط زیست و در جهت کاهش آلاینده هاست.
وی اضافه کرد: این طرح ها در زمینه کاهش آلاینده های هوا، مدیریت پسماند، مدیریت آب و مواردی که همه آنها به نوعی مرتبط با مسائل محیط زیستی هستند.
طیب نیا خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم که صنعت مغایرتی با حفظ محیط زیست ندارد و می تواند دوستدار محیط زیست باشد و موجب گردش چرخ اقتصاد و اشتغال و حل مشکلات مردم باشد.
وی تاکید کرد: این هدف‌گذاری در فولاد مبارکه انجام شده که این صنعت همچنان در همه حوزه ها بعنوان الگو باشد.
مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه گفت: با اجرای بخشی از پروژه های این شرکت که در زمینه نیروگاهی سرمایه گذاری شده، تولید منوکسید کربن ۲.۵ میلیون تن کاهش پیدا خواهد کرد.
وی بیان کرد: ۶۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و نیروگاه سیکل ترکیبی با کلاس F در این شرکت در حال تاسیس است و ۲ نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی بادی نیز ارمغان ارزشمندی برای کشور است و امیدواریم همه صنایع و دوستداران محیط زیست این جهت گیری را در ادامه فعالیت های خود در پیش بگیرند.

طرح واحد اسمز معکوس ثانویه ( Ro۲) همچنین طرح تصفیه خانه استحصال پساب های شهری بهمراه سیستم اولترافیلتراسیون (UF) روز پنجشنبه در آیینی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان ملی و استانی افتتاح و به بهره برداری رسید.

شرکت فولاد مبارکه با داشتن حدود ۱۲ میلیون تُن ظرفیت آهن اسفنجی بزرگترین تولیدکننده آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
مجتمع فولاد مبارکه واقع در ۷۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان دارای ۳۵ کیلومتر مربع وسعت و ۱۷ کیلومترمربع سالن تولید است.

دیدگاه / پاسخ