حالت شب
  • Sunday, 05 May 2024
هفته ملی کودک فرصت مغتنم برای نهادینه کردن رعایت حقوق کودکان است

هفته ملی کودک فرصت مغتنم برای نهادینه کردن رعایت حقوق کودکان است

هفته ملی کودک " فرصت مغتنمی برای نهادینه کردن فرهنگ احترام و توجه به حقوق کودکان است و یکی از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته ایجاد فضای پویا و سرزندگی برای تمامی کودکان است.

منیره جعفری روز یکشنبه  افزود: یکی از اقدامات مهم این نهاد، همزمان با آغاز هفته ملی کودک، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی به‌صورت میدانی برای کودکان مناطق محروم استان است که این اقدام با هدف شناخت استعدادهای کودکان و نوجوانان در محله‌های محروم استان با استفاده از توان مربیان کانون در قالب یک کار جهادی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از اولویت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اجرای عدالت در عرصه تربیت و آموزش کودکان است، گفت: برای تحقق این مهم از ظرفیت سایر دستگاه‌های فرهنگی و همچنین خیران استان نیز بهره برده می‌شود.

وی از دیگر برنامه‌های در حال اجرا در ۶۰ مرکز ثابت و سیار فرهنگی و هنری کانون در استان را برپایی کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، برگزاری جشن روز جهانی کودک در تمام مراکز اصفهان و شهرستان‌ها با مشارکت دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان، نمایش فیلم و پویانمایی های برگزیده دیدار از کودکان بستری در بیمارستان‌ها و برپایی نمایشگاهی از آثار اعضای کانون در تمامی مراکز عنوان کرد.

جعفری افزود: محور فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان بر اساس عنوان روزهای هفته ملی کودک شامل، "کودک، معنویت، انس با ولایت"، "کودک، زمین و زندگی"، "کودک، بازی و نشاط"، "کودک، مهرورزی و اخلاق"، "کودک، امنیت و صلح"، "کودک، برابری و امید" و "کودک، هنر و ادبیات" است.

وی اضافه کرد: در این هفته همچنین ویژه‌ برنامه‌های تجلیل از برندگان بین‌المللی و ملی اعضای کانون در بخش هنری ، سرود با محتوای ایران و امام زمان (عج) ، ویژه برنامه‌های هفته وحدت و میلاد پیامبر مهربانی حضرت محمد (ص) ، قصه گویی، مسابقه و سرگرمی، میان برنامه‌های شاد ، تشکیل کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی برای بچه‌ها، نمایش‌های عروسکی و صحنه‌ای، قصه نمایش، نقالی، مسابقه و بازی در مجتمع فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همه مراکز کانون استان اجرا می شود.

«هفته ملی کودک» در سال ۱۴۰۱ با شعار حال خوش کودکی، رنگ خوش زندگی هم‌زمان با ۱۶ مهر (روز جهانی کودک) آغاز می‌شود و تا جمعه ۲۲ مهر ادامه می‌یابد.

 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان  اصفهان دارای ۵۶ مرکز فرهنگی، هنری، ادبی و علمی ثابت و سه مرکز سیار و ۲ مرکز پستی با ۱۲ هزار عضو کودک و نوجوان است.

دیدگاه / پاسخ