حالت شب
  • Thursday, 18 April 2024
هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد و برخاستن گرد و خاک هشدار داد

هواشناسی اصفهان نسبت به وزش باد و برخاستن گرد و خاک هشدار داد

بر اساس هشدار مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، رنگ زرد برای آگاهی بخشی، رنگ نارنجی برای حفظ آمادگی و رنگ قرمز برای اقدام است.

هواشناسی اصفهان با صدور اطلاعیه‌ای از ماندگاری ذرات گرد و خاک، خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی، کاهش کیفیت هوا از امروز پنجشنبه تا روز شنبه  هفته آینده در بیشتر مناطق استان خبر داد.

این وضعیت بیشتر در نیمه شرقی، شمالی و مناطق مرکزی استان فعال خواهد بود.

 احتمال وزش باد به نسبت شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه های موقت و گلخانه‌ها وجود دارد.

در این اطلاعیه به شهروندان توصیه شده است از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر خودداری کنند، توجه لازم را نسبت به استحکام بخشی سازه های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی داشته باشند.

کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان نیز در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه وضعیت شاخص کیفیت هوا در استان هنوز بالاست و این وضعیت تا دو سه روز آینده ادامه خواهد داشت اظهار داشت: این شاخص در روزهای آینده روند کاهشی خواهد داشت اما همچنان تا روز شنبه هوا ناسالم خواهد بود.  

حجت‌الله علی عسگریان افزود: جو به نسبت پایدار و آسمان در زمان حاضر صاف است و غبار معلق در هوا در بیشتر مناطق استان وجود دارد و کیفیت هوا ناسالم برای گروه های حساس است.

وی ادامه داد: دمای هوای بیشتر نقاط استان تا سه روز آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.  

مرکز پایش و کنترل هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان نیز روز پنجشنبه کیفیت هوای مرکز این استان را برای ششمین روز پیاپی ناسالم برای گروه های حساس اعلام کرد.

بر اساس این گزارش میانگین شاخص کیفیت هوا در شهر اصفهان با ثبت عدد ۱۲۴ بر مدار نارنجی است و به این ترتیب اصفهان برای ششمین روز پیاپی، هوایی ناسالم دارد.

دیدگاه / پاسخ