حالت شب
  • Saturday, 27 April 2024
واکسن کرونا به 21 نفر از کادر آی سی یو اصفهان تزریق شد/ابهامات زیاد در خصوص واکسن روسی

واکسن کرونا به 21 نفر از کادر آی سی یو اصفهان تزریق شد/ابهامات زیاد در خصوص واکسن روسی

 

مدیر گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: واکسن کرونای روسی روز سه شنبه به 21 نفر از کادر آی سی یو تزریق شد و امروز نیز ادامه دارد.

رضا فدایی در گفتگو باخبرنگار باخبرباش اظهار داشت: واکسن روسی در دو دوز به  افراد تزریق می شود به این صورت که سه هفته پس از دوز اول، دوز دوم تزریق می شود و بعد از دو هفته اثر بخشی آن را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه مشخص نیست  فردی که واکسن کرونای روسی را دریافت کرده است تا چند مدت از کرونا ایمن است، ادامه داد: در هر واکسنی یک درصدی احتمال بی اثر بخشی و ابتلا هست و در واکسن کرونا این درصد به 9 می رسد.

مدیر گروه مبارزه با بیماری های مرکز بهداشت استان اصفهان از ورود 730 واکسن کرونای روسی به اصفهان خبر داد و افزود: در مرحله اول برای کادر آی سی یو تزریق میشود در مرحله دوم بعد از گروه های پزشکی، سالمندان که بیماری مزمن دارند، سپس کارمندان سن بالا بعد گروه های سنی پایین تر، افرادی که در خانه سالمندان نگهداری میشوند، پادگان ها، زندان ها تزریق می شود.

 

20 درصد مردم اصفهان بیماری کرونا گرفتند

وی با اعلام اینکه تمام گروه های فوق در سال 1400 واکسن دریافت می کنند، افزود: 50 هزار نفر کادر درمان استان اصفهان را تشکیل می دهند که تماما واکسن کرونا را دریافت می کنند.

فدایی از رایگان بودن واکسن کرونا خبر داد و گفت: بیماری کرونا مثل آنفلوانزا فصل خاصی ندارد و قبل و بعد یا حین بیماری ندارد و هنوز اطلاعات ما کامل نیست که ایا در زمان بندی خاصی چه اثراتی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه 91 درصد واکسن کرونای روسی اثر بخشی دارد و سیستم ایمنی بدن را در مقابل کرونا محافظت می کند، اعلام کرد: تنها 20 درصد مردم اصفهان بیماری کرونا گرفتند و افرادی که کرونا گرفتند احتمال ابتلای دوباره آنها هست.

مدیر گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: موج سوم  کرونا در اصفهان فروکش کرده است و با یکسری از نوسانات هنوز موجود جدیدی نداریم و بیماری کرونا در مرحله ای از افت و خیزها است.

دیدگاه / پاسخ