حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
سارا خورسندی :وضعیت فعلی اصفهان در شأن مردم شهیدپرور این شهر تاریخی نیست

سال‌هاست مردم با آلودگی هوا و پیامد بیماری‌های آن دست‌به‌گریبان هستند ولی تمهید اثربخش و خاصی انجام‌نشده و این ناشی از بی مدیریتی و ناهماهنگی در ارگان‌های متولی مدیریت شهر است.

نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان، مطرح کرد:

سارا خورسندی :وضعیت فعلی اصفهان در شأن مردم شهیدپرور این شهر تاریخی نیست

سارا خورسندی، مدرس دانشگاه و نامزد ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، با انتقاد از عدم مدیریت هماهنگ و یکپارچه و ناهماهنگی موجود در بین ارگان‌های متولی اداره شهر، گفت: وضعیت بحرانی و رکود فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی این شهر، شایسته مردمانی که 23 هزار شهید تقدیم انقلاب کردند، نیست.
به گزارش باخبر باش، نامزد ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه وضعیت موجود فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جاری در شهر اصفهان زیبنده شهروندان و اعتبار نام بلند اصفهان به‌عنوان شهری تاریخی و باهویت نیست، گفت: اصفهان به‌عنوان نگین تاریخ و تمدن ایران و پایتخت هنر و صنعت ایران در سال‌های اخیر از تکاپو افتاده و نیاز به احیای فرهنگی و مدیریتی دارد.
مهندس سارا خورسندی، در گفتگو با خبرنگار باخبر باش با بیان اینکه شهر اصفهان در ادوار مختلف همواره به‌عنوان اعتبار فرهنگی و هنری ایران در دنیا شناخته‌شده است، تصریح کرد: وضعیت اکنون اصفهان، فرورفته در یک بحران فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که این شهر را از حالت تکاپو و سرزندگی خارج کرده و نشاط اجتماعی را به حداقل رسانده است.


تشکل‌های مطالبه گر و مردمی محدود شدند
وی، افزود: عدم هماهنگی مدیریتی بین مدیریت شهری، مدیریت استان و دیگر سازمان‌های دولتی در کنار میدان ندادن به تشکل‌های مطالبه گر بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد، سبب شده اصفهان از حالت یکپارچگی و مشارکت اجتماعی بیرون رفته و ناهماهنگی‌های زیادی در خصوص مدیریت یکپارچه شهر ایجاد شود.
این مدرس دانشگاه، ادامه داد: موجی از مشکلات در اصفهان نظیر آلودگی هوا، خشک‌سالی و از نفس افتادن زنده رود، بیکاری جوانان و ورشکستگی صنایع کوچک و بزرگ، سبب کوچ و مهاجرت نخبگان علمی و نیروی انسانی متخصص در یک دهه گذشته از اصفهان شده است.


کوچ هنرمندان و نخبگان متخصص از اصفهان
خورسندی، در ادامه عنوان کرد: اصفهان به‌عنوان مهد هنر و پایتخت فرهنگ و هنر ایران اسلامی که در ادوار مختلف مآمن حضور هنرمندان، ادیبان، صنعتگران صنایع‌دستی و هنرمندان رشته‌های مختلف بوده، اکنون درصحنه هنر منزوی و بی‌رونق شده و متأسفانه امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت هنرمندان در شهر محدودشده و ما با کوچ بی‌سابقه هنرمندان اصفهانی به تهران یا خارج از کشور روبرو شدیم.
این عضو سازمان نظام‌مهندسی، بابیان اینکه اصفهان در سال‌های نه‌چندان دور مظهر هویت صنعتی ایران و پایگاه صنایع بزرگ تولیدی بود، ابراز کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر با تعطیلی گسترده صنایع کوچک و متوسط براثر کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش روبرو شدیم و هزاران نفر در این فرآیند براثر رکود صنعتی بیکار شدند و در مرحله فرسودگی سرمایه و زیرساخت‌ها قرار دارند.


بیکاری و تعطیلی صنایع و اوضاع نابسامان خشک‌سالی و هوای آلوده
این مدرس دانشگاه با تأکید بر اینکه حق مردم اصفهان چنین وضعیت نابسامانی نیست، اظهار کرد: سال‌هاست مردم با آلودگی هوا و پیامد بیماری‌های آن دست‌به‌گریبان هستند ولی تمهید اثربخش و خاصی انجام‌نشده و این ناشی از بی مدیریتی و ناهماهنگی در ارگان‌های متولی مدیریت شهر است.
خورسندی، زاینده‌رود را رگ حیات اصفهان دانست و یادآور شد: بدون این رودخانه تمدن ساز، نه‌تنها هویت و اعتلای تاریخی، گردشگری و فرهنگی اصفهان به خطر افتاده، بلکه نشاط اجتماعی مردم قربانی شده و ده‌ها شغل وابسته به توریسم و کشاورزی از رونق افتاده و اصفهانی‌ها را دچار یک سرخوردگی هویتی کرده است.


به لیست‌ها و باندهای امتحان پس داده و شکست‌خورده اعتماد نکنید
این کاندید ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اصفهان، به مردم توصیه کرد: با رهایی از سیاست زدگی و عدم اعتماد به لیست‌های مافیایی که قبلاً بارها امتحان پس داده و شکست خوردند، دست به انتخاب افراد فراجناحی، متخصص، جوان و کارآمد بزنند تا شاهد یک تحول و دگرگونی در مدیریت شهر باشیم.
این فرهنگی باسابقه در پایان خاطرنشان کرد: اصفهان با تقدیم بیش از 23 هزار شهید به دامان انقلاب اسلامی و نقش حداکثری در برهه‌های تاریخی و سرنوشت‌ساز کشور، حق بسیار بزرگی به گردن مسئولین گذاشته و باید با پرهیز از نگاه غلط برخوردار محور به این شهر مهم در اعطای بودجه‌ها و استقرار زیرساخت‌ها در این شهر تجدیدنظر شده و به شکل ویژه به اصفهان نگاه شود، چراکه این شهر ویترین تاریخی و فرهنگی ایران در جهان است./

دیدگاه / پاسخ