حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
١۵ میلیون خودرو نوروز امسال در اصفهان تردد کردند

١۵ میلیون خودرو نوروز امسال در اصفهان تردد کردند

به گزارش باخبرباش  سید رضا مرتضوی،روز شنبه در دیدار نوروزی با مدیران دستگاه‌های اجرایی استان افزود: این رقم نسبت به سال قبل ٧۵ درصد رشد داشته است.

وی با بیان‌اینکه وضعیت استان در میزبانی از مسافران مطلوب است، تصریح کرد: بعد از گذشت ٢ سال از شیوع ویروس کرونا و کاهش نسبی شمار ابتلا به این بیماری، شمار زیادی از گردشگران به اصفهان سفر کردند.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: این خطه ١٣ درصد نیروی متخصص کشور را در اختیار دارد و توانمندی بالایی برای پیشبرد اهداف مرتبط با توسعه کشور خواهد داشت.

مرتضوی خاطرنشان کرد: اصفهان با داشتن دانشگاه‌های و مراکز علمی شاخص در کشور باید نقش راهبردی در تحقق شعار سالجاری داشته باشد.

دیدار استاندار به همراه معاونان وی با مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌ های اجرایی استان، روز شنبه در محل تالار اشرف استانداری اصفهان برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به‌ مناسبت آغاز سال ۱۴۰۱ هجری شمسی، سال جدید را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان امام(نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های"وزوان"،"مزدآباد" و "مون" به ثبت جهانی رسیده، کانون توجه گردشگران بویژه در ایام عید نوروز است.

دیدگاه / پاسخ