حالت شب
  • Friday, 29 March 2024
چراغ‌های پارک ناژوان اصفهان به مناسبت ساعت زمین یک ساعت خاموش شد

چراغ‌های پارک ناژوان اصفهان به مناسبت ساعت زمین یک ساعت خاموش شد

 به گزارش باخبرباش به نقل از ایرنا معاون شهردار اصفهان شنبه شب در خصوص برگزاری رویداد ساعت زمین اظهار داشت: برگزاری رویداد جهانی ساعت زمین امسال در پارک جنگلی ناژوان اصفهان پیش بینی شده بود که امشب همزمان با ۲۵ مارس برابر با پنجم فروردین ماه از ساعت ۲۰:۳۰ به وقت محلی در اصفهان برگزار شد.

مجتبی شاهمرادی افزود: ساعت زمین یک رویداد سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است که طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکترونیکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی را در جهان به یاد می‌آورد.
وی اضافه کرد: شعار رویداد جهانی ساعت زمین در سال ۲۰۲۳ ( Switch off, Give an hour for earth) یا خاموش کنید، یک ساعت برای زمین وقت بگذارید، است و میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس چراغ‌های منزل و وسایل الکترونیکی را خاموش می‌کنند تا به زمین دست دوستی بدهند؛ انسان‌ها تنها موجودات هستند که سرنوشت کره زمین را تحت تأثیر فعالیت‌های خود قرار داده‌اند و با این حرکت نمادین می‌توان حتی برای چند دقیقه، بشر به خود ثابت کند که با تمام قدرت و تسلطی که بر زمین دارد، همچنان مدیون منابع آن است.

معاون شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد زیست محیطی همنفس به مدت پنج روز از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ شب ، ادامه داد: این رویداد به رویداد جهانی ساعت زمین در روز شنبه پنجم فروردین ماه در پارک طبیعی ناژوان ختم شد.

وی اضافه کرد: همنفس روایت جنگ خیر و شر و هم‌زیستی انسان و طبیعت است که توسط عروسک‌های نوری، شب‌ها در پارک ناژوان برگزار می‌شود.

دیدگاه / پاسخ