حالت شب
  • Monday, 15 April 2024
چرایی شکستگی لوله اصلی انتقال آب به اصفهان را پیگیری نکنید

چرایی شکستگی لوله اصلی انتقال آب به اصفهان را پیگیری نکنید

به گزارش خبرنگار باخبرباش، مهردادخورسندی با بیان اینکه به ما هم علت حادثه را اعلام نکردند، اما در دست بررسی است، ادامه داد: در سالهای بسیار دور هم شاهد این اتفاق بودیم به هر حال حادثه شکل می گیرد.

وی بیان داشت: روز گذشته به دنبال وقوع حادثه شکستگی لوله اصلی انتقال آب که عامل اختلال آبرسانی تا 25 درصد شد ، 31 تانکر با ظرفیت 191 هزار لیتر به اصفهان، خمینی شهر، خورزوق و زیار آبرسانی شد.

درهیچ کجای دنیا آبرسانی به بیش از 4 میلیون نفر با یک سامانه انجام نمی گیرد

سخنگوی آبفای اصفهان با اشاره به  اینکه در هر ثانیه بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کسری آب داریم که با شکستگی لوله اصلی انتقال آب، تا 20 ساعت اختلال در شبکه آبرسانی شهر اصفهان شکل گرفت، ادامه داد: همواره در انتقال آب مشکل داشتیم اما هیچگاه در خط تولید نبود.

وی افزود: این حادثه باعث شد که مخزن آب خالی شود و تا تعمیر و آبگیری مجدد 20 ساعت طول کشید که به حالت عادی قبل از حادثه یعنی سه روز پیش که 4 هزار و 200 لیتر بر ثانیه کسری آب داشتیم، برگردد.

تامین آب شرب جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر از طریق یک سامانه بسیار مخاطره آمیز است.

خورسندی اضافه کرد: در هیچ کجای دنیا آبرسانی به جمعیت بالای 4 میلیون را  به یک سامانه واگذار نمی کنند به طوری که  57 شهر و 380 روستا تنها با یک سامانه آبرسانی میشود.

سخنگوی آبفای استان اصفهان با اشاره به حادثه اخیر روی یکی از خطوط اصلی انتقال آب به اصفهان بزرگ گفت: سال ها پیش نیز هنگام ورود نفت به زاینده رود فرایند تامین و تصفیه و انتقال آب به مردم استان با مشکلات جدی مواجه شد و از همان زمان بر اجرای سامانه دوم آبرسانی به عنوان یک عامل پدافندی تاکید شد.
وی با اشاره به این که علت وقوع حادثه اخیر در دست بررسی است گفت: نباید با گمانه زنی های مختلف آرامش روانی جامعه را بر هم زد اما علت وقوع حادثه هر چه هم باشد مانع از پیگیری برای اجرای سامانه دوم آبرسانی نیست.

سکوت مدیریت بحران استان در خصوص علت حادثه

مدیر بحران استان اصفهان نیز پاسخگویی به علت و چرایی شکستگی لوله اصلی انتقال آب را به آبفا واگذار کرد.

شیشه فروش همچنین علت تعویق در راه اندازی سامانه دوم آبرسانی به اصفهان بزرگ را آب منطقه ای دانست و گفت: آب منطقه ای باید پاسخگویی تاخیر در اجرای این طرح باشد کما اینکه با وقوع این حادثه ضرورت راه اندازی آن صد چندان شد.

لوله اصلی انتقال آب به اصفهان با قطر 14000 میلیمتر که در  محدوده فلاورجان مستقر است ، نیم شب پنجم مردادماه  توسط افرادی  که در دست بررسی است، شکسته شد که تا قبل از اینکه شاهد آن نبودیم.

 

دیدگاه / پاسخ