حالت شب
  • Monday, 15 April 2024
چهار کالای اساسی در اصفهان باید با قیمت جدید به مصرف کننده ارائه شود

چهار کالای اساسی در اصفهان باید با قیمت جدید به مصرف کننده ارائه شود

 باخبرباش/امیرحسین کمیلی روز شنبه در جلسه با اعضای اتحادیه های مرتبط با اصلاح یارانه‌ها در اصفهان افزود: ارائه کالاهای تعیین قیمت شده به قیمت جدید هیچگونه اجحافی به مصرف کننده ندارد بدلیل اینکه در زمان حاضر مصرف کنندگان یارانه خود را بصورت نقدی دریافت کردند و باید با این یارانه کالا را با قیمت جدید خریداری کند.

وی با بیان اینکه این موضوع بطور کامل منطقی، شرعی و قانونی است و هیچ ابهامی ندارد ادامه داد:همه ما حامی مردم و مصرف کنندگان هستیم و این طرح (مردمی سازی یارانه ها) بطور کامل به نفع مردم است اما دلیلی ندارد که کالاها با قیمت قبل به مردم ارائه شود.

به گفته وی،  نباید دوبار برای روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات یارانه پرداخت شود و با توجه به اینکه این مبلغ به حساب مصرف کنندگان واریز شده، باید کالا را با قیمت جدید خریداری کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اظهار داشت:  مصرف کنندگانی هم که هنوز یارانه خود را دریافت نکردند و یا این یارانه به اشتباه برای آنها واریز نشده، می‌توانند پیگیری لازم را انجام دهند و بطور قطع این موارد قابل جبران است و به اینگونه موارد رسیدگی خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه ما باید از روند قانونی و منطقی که در حال انجام است به خوبی دفاع کنیم و وظیفه ما همین است، جلسه امروز هم برای تبیین این مساله برگزار شده و از همه مسوولان تقاضا داریم توجه لازم نسبت به فراوانی جنس و با قیمت جدید در بازار داشته باشند.

کمیلی با بیان اینکه فراوانی جنس و کالا در بازار بعنوان مهمترین و اولین موضوع با اهمیت است خاطرنشان کرد: انتظار ما از کاسبان و فروشندگان استان اصفهان خود اظهاری در این زمینه است که بسیاری از مسائل را برطرف می‌کند و دست ما را برای حمایت از آنها باز می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه باید خود اظهاری به موقع و درستی انجام شود بیان کرد: در صورتی‌که بازرسان فروشگاه، انبار و منزلی را مشاهده کردند و یا گزارشی در این زمینه ارائه شد که اجناس با قیمت قبل احتکار شده است، بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اتحادیه ها باید اقلام و کالاهایی را که بصورت غیر مستقیم با افزایش قیمت مواجه می‌شوند آنالیز و فهرست قیمت آنها را به سازمان ارائه دهند تا در جلسه فوق العاده با سرعت بررسی شود و افزایش قیمت منطقی در مورد آنها لحاظ شود.

وی افزود: واحدهای صنفی باید حاشیه سود خود را داشته باشند و اجحافی و فشاری هم به مصرف کننده وارد نشود و   این کار باید بصورت توافقی و بدون اینکه حاشیه ای برای اتحادیه، واحد صنفی و مردم ایجاد کند و روال منطقی خود را طی کند.

کمیلی با بیان اینکه نرخ کالاها باید بطور حتم در واحدهای صنفی و در دید مردم نصب شود تاکید کرد: آنالیز اقلامی که باید بصورت غیر مستقیم افزایش قیمت پیدا کنند در اولین فرصت توسط اتحادیه های مربوطه ارائه شود تا در جلسه آینده مورد بررسی قرار گیرد و قیمت آنها بصورت ارشادی و توافقی اعلام شود.

دیدگاه / پاسخ