حالت شب
  • Thursday, 02 May 2024
چه کسی جای خالی معروف را پر می‌کند

چه کسی جای خالی معروف را پر می‌کند

 به گزارش باخبرباش:پس از پایان بازی‌های المپیک توکیو، سعید معروف با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که از بازی در تیم ملی والیبال خداحافظی کرده است. جواد کریمی که در چند سال گذشته پاسور دوم تیم ملی بود، در مسابقات قهرمانی آسیا وظیفه پاس‌دادن را برعهده گرفت و با عملکرد خوبش تیم را تا کسب مدال طلا هم هدایت کرد. اما حالا هم معروف خداحافظی کرده و هم کریمی دچار مصدومیت شده است.

معروف پس از خداحافظی مدتی از مسابقات باشگاهی هم دور بود تا اینکه در میانه فصل به تیم فنرباغچه ترکیه پیوست. کریمی هم که در تیم گرین‌یارد مازیک بلژیک بازی می‌کند، در اوایل یکی از بازی‌های این تیم در لیگ قهرمانان اروپا مصدوم شد و هنوز به میادین برنگشته است. اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای مسابقات سال ۲۰۲۲ کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود اما معلوم نیست کریمی از چه زمانی می‌تواند تمرینات خود را شروع کند.

چه کسی جای خالی معروف را پر می‌کند؟

حتی اگر کریمی ۲۴ ساله هم تا پیش از آغاز لیگ ملت‌ها به آمادگی برسد و دوباره پاسور اول تیم ملی شود، بازهم موضوع انتخاب پاسور دوم و حتی پاسور سوم برای تیم ملی معضلی برای کادر فنی است. بهروز عطایی سرمربی تیم ملی علاقه زیادی به علی رمضانی دارد. این پاسور ۲۳ ساله در هراز آمل هم زیر نظر عطایی کار می‌کند و در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ هم پاسور دوم تیم ملی بود. اما این بازیکن هنوز تا رسیدن به کیفیتی قابل‌اتکا فاصله دارد.

وقتی سن پاسورهای باکیفیت لیگ والیبال ایران را بررسی کنیم، موضوع نگران‌کننده‌تر می‌شود. امیر حسینی و محمدطاهر وادی پاسورهای اول و دوم پیکان ۴۶ و ۳۲ ساله هستند. شهداب دیگر فینالیست لیگ برتر، مهدی مهدوی را در ۳۸ سالگی به عنوان پاسور اول در اختیار داشت. پرویز پزشکی و فرزاد ملابهرانی پاسورهای سپاهان هم ۴۲ و ۳۶ سال دارند. علیرضا بهبودی پاسور شهرداری ارومیه هم ۴۳ ساله است. در میان تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی لیگ، فقط فاضل پژومان پاسور فولاد سیرجان ۲۸ ساله است و اگرچه او هم جوان محسوب نمی‌شود اما دست کم زیر ۳۰ ساله است و در مقایسه با دیگران، جوان‌تر است.

به غیر از این بازیکنان، امیرمحمد فلاحت‌خواه هم گزینه دیگر پیش روی کادرفنی تیم ملی است. این بازیکن ۲۲ ساله در زمانی که در تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران بازی می‌کرد نوید ظهور یک پاسور درخشان را می‌داد و حتی در سن بسیار پایین از سوی ایگور کولاکوویچ هم به اردوی تیم ملی دعوت شد. اما انتخاب‌های اشتباه او در تیم‌های باشگاهی، باعث شد کیفیت فنی‌اش بسیار افت کند. این بازیکن در حال حاضر در تیم قعر جدولی سولهان اسپور ترکیه بازی می‌کند اما با توجه به اینکه هنوز بسیار جوان است، این امید وجود دارد که دوباره به ریل موفقیت بازگردد و در کنار بازیکنانی مثل کریمی و رمضانی، آینده تیم ملی را در پست پاسوری تامین کند.

چه کسی جای خالی معروف را پر می‌کند؟

از همه این بازیکنان گذشته، هنوز خیلی‌ها امید دارند که معروف را یک بار دیگر در پیراهن تیم ملی ببینند. از زمانی که او اعلام خداحافظی کرده، هنوز فدراسیون موضع‌گیری خاصی نکرده است. حضور امیر خوش‌خبر به عنوان سرپرست تیم ملی هم این گمان را تقویت کرد که شاید معروف در تصمیم خود تجدیدنظر کند. همه از رابطه بسیار صمیمانه خوش‌خبر و کاپیتان پیشین تیم ملی آگاهی دارند و به همین دلیل عده‌ای امیدوارند که سرپرست تیم ملی، معروف را مجاب کند که دست کم برای برخی مسابقات مهم به تیم ملی برگردد.

هفته آینده و پس از پایان لیگ برتر،‌ بهروز عطایی باید فهرست بازیکنان مورد نظرش را اعلام کند. پس از بیش از ۱۰ سال حضور سرمربیان خارجی، یک مربی ایرانی باید تیم ملی را برای تمام مسابقات سال پیش رو آماده کند. اما عطایی و همکارانش ابتدا باید فکری به حال پست پاسوری کنند؛ مهم‌ترین پست در ترکیب یک تیم والیبال

دیدگاه / پاسخ