حالت شب
  • Sunday, 28 April 2024
محموله های واکسنی که سه روزه تمام میشود

محموله های واکسنی که سه روزه تمام میشود

مدیر گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: افرادی که دو دوز واکسن کرونا را دریافت کردند نسبت به افراد دیگر، 30 برابر شدت بیماری در آنها کمتر میشود.

رضا فدایی در گفتگو با خبرنگار باخبرباش اظهار داشت: احتمال اینکه افراد پس از دریافت دو دوز واکسن کرونا به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد.

وی بیان داشت: توجه مردم به ابتلای افرادی که دو دوز واکسن را دریافت کردند نسبت به افرادی که با واکسیناسیون کامل  به کرونا مبتلا نشدند، بیشتر بوده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: از سوی دیگر افراد بسیاری با دریافت دو دوز واکسن، کرونا نگرفتند اما کسی به آنها توجه نمی‌کند.

 وی اضافه کرد: همواره توصیه شده که تمام افراد چه واکسینه شده باشند چه خیر، تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا که بیماری با شدت بالایی درگردش است و باید همه مراقب باشند.

فدایی در این ارتباط که افراد بسیاری بعلت داشتن عوارض واکسن، برای تزریق دوز دوم دچار تردید شدند، گفت: افراد با دریافت دوز اول واکسن غالبا باید دچار عوارض خفیف شوند اما اگر عوارض شدید و مشکلات جسمی و ادامه دار مثل لخته خون و تنگی نفس پیدا کردند با مرکز واکسیناسیون مربوطه و پزشک مراجعه تا راهنمایی لازم را دریافت کنند.

وی گفت: محموله جدید واکسن به اصفهان رسید و بین 2 تا 3 روز آینده به اتمام خواهد رسید.

فدایی ادامه داد: وزارت بهداشت هفته آینده تکلیف نبود واکسن اسپوتنیک و آسترانزنکا برای دوز دوم را مشخص خواهد کرد.

 

دیدگاه / پاسخ