حالت شب
  • Wednesday, 01 May 2024
کاهش 41 درصدی جرائم خشن در استان اصفهان برخورد قاطع با برهم‌ زنندگان امنیت در چهارشنبه‌سوری

کاهش 41 درصدی جرائم خشن در استان اصفهان برخورد قاطع با برهم‌ زنندگان امنیت در چهارشنبه‌سوری

به گزارش باخبرباش/ سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت استان در مولفه‌های مختلف برغم توطئه‌های دشمنان در امنیت‌زدایی به واسطه هم‌افزایی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی و همراهی مردم مطلوبی است. 

وی ادامه داد: ۴۱ درصد جرائم خشن و ۴۷ درصد سرقت به عنف نسبت به مدت مشابه کاهش داشته است که حاکی از موفقیت طرح‌های مختلف انتظامی استان است.

میرحیدری افزود: ۳۰ مرحله طرح‌های ارتقای امنیت عمومی در سال جاری به ویژه در نقاط کمتر برخوردار از جمله ۱۶ مرحله طرح قدس، ۱۲ مرحله طرح ذوالفقار در مناطق مختلف استان اجرا شد که در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه ۲۰ درصد انهدام باندهای مواد مخدر افزایش یافت و ۷۷ باند استانی و فرا استانی منهدم شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر گفت: متاسفانه بسیاری از معتادان همجوار استان‌های همجوار و دور دست نیز در این استان حضور یافته‌اند که امسال در آستانه عید نوروز جمع‌آوری یک هزار و‌۲۰۰ معتاد متجاهر در دستور کار قرار دارد و با هماهنگی دستگاه‌های قضایی با کمک پلیس به سه کمپ منتقل خواهند شد. 

وی گفت: کاهش پنج درصدی سرقت در استان، کاهش ۹ درصدی سرقت در شهر اصفهان، افزایش ۴درصدی دستگیری سارقان در استان و کشف و استرداد ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از اموال مردم از دیگر مولفه‌های موفق کارنامه پلیس در سال جاری است.

میرحیدری ادامه داد: در حوزه پلیس امنیت، رشد ۷ درصدی جمع‌آوری سلاح غیر مجاز را داشتیم و عوامل و عناصری که از سلاح استفاده می‌کنند تشدید برخورد با آن‌ها در دستور کار قرار گرفت و افرادی که سلاح مجاز داشته باشند و در درگیری‌ها و جشن‌ها از آن استفاده کنند، مجورشان ابطال می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان ۲۸ درصد رشد داشته و پلیس برنامه ویژه‌ای هم برای ممانعت و هم نسبت به برگشت آنها دارد و از عموم مردم به ویژه صاحبان مشاغل سخت تقاضا داریم از استفاده از اتباعی که هیچ شناسنامه‌های ندارند در داخل کارگاه‌ها و مزارع به کارگیری نکنند و همچنین از اجاره منزل به این افراد امتناع کنند.

وی تصریح کرد: رشد ۱۷۰ درصدی کشف سوخت قاچاق به ارزش ریالی ۴ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال بخش دیگری از عملکرد  پلیس در سال جاری است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار کرد: امسال در حوزه راهنمایی رانندگی شاهد کاهش ۱۰ درصدی متوفی در درون شهر بودیم و در خصوص موتورسواران و عابران پیاده باید اقدام اساسی داشت و در خصوص ارتقای فرهنگ ترافیکی باید اقدام کرد و البته بخشی از مشکلات ترافیکی مربوط به روشنایی معابر و بخشی نیز به دلیل استاندارد نبودن معابر است  که با همکاری اداره برق و شهرداری‌ها در حال رفع مشکلات هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه برون شهری نیز فوتی‌ها نسبت به سال گذشته کاهشی نداشته‌، ولی متوفیان خارج از صحنه ۵ درصد افزایش داشته است.

میرحیدری افزود: امسال میزان دستگیری اراذل و اوباش ۱۰ درصد و میزان کنترل و احضار  آنان ۴۰ درصد افزایش داشته و برای این ایام نیز برنامه‌ای برای تعقیب و‌ جمع‌آوری این افراد مخل امنیت داریم، مگر اینکه خود را اصلاح کنند، چرا که اصل هدف پلیس اصلاح افراد است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ شادی مردم در مناسبت‌هایی چون چهارشنبه سوری، نیمه شعبان، ۱۳ فروردین و دیگر مناسبت‌های ملی و مذهبی، اظهار کرد: پلیس در کنار حفظ آرامش و تقویت شادی مردم نسبت به تخریب اموال مردم و اموال عمومی و مسدود کردن مسیرها قاطع است و با فرهاد خاطی برخورد می‌کند.

میرحیدری افزود: صنوف مرتبط با شب چهارشنبه سوری جمع آوری و توجیه شدند و قرار شده است که خرید صرفاً از فروشگاه‌های مجاز صورت گیرد و با توزیع کنندگان مواد محترقه غیرمجاز یا غیر ایرانی برخورد و مجازات‌هایی از جمله پلمب واحد صنفی خاطی تا پایان فروردین و حتی لغو پروانه کسب در انتظار این افراد است.

وی تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر در همین رابطه  ۴۰۷ هزار و ۳۵ مورد کشفیات مواد محترقه غیرمجاز و بیش‌ از ۲۳۲ کیلو مواد محترقه کشف شده است که نسبت به مدت مشابه ۳۰۰ درصد داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیان کرد: همچنین خودروهایی که حرکات غیر مجاز داشته باشند وسیله نقلیه آنها تا پایان فروردین ماه توقیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام نیمه شعبان برنامه ایست و بازرسی یا همکاری بسیج در کلیه مبادی شهر اصفهان دایر و با دارندگان سلاح سرد مواد محترقه برخورد می‌شود و خودرو و موتورسیکلت افراد خاطی تا پایان فروردین ماه توقیف می‌شود.

میرحیدری اظهار کرد: در ایام نوروز ارتقای امنیت محورهای جاده‌ای، تفرجگاه‌ها، اماکن زیارتی در دستور کار است و در همین رابطه ایستگاه‌های پلیس افزایش خواهد داشت و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز نیز با کمک دانشگاه علوم انتظامی و مراکز آموزشی ناجا به منظور ایجاد امنیت مطلوب‌تر ۳۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: در خصوص ورود مسافر به استان در ایام نوروز براساس مصوبات ستاد کرونا اقدام خواهد شد و همچنین گشت‌های درون محلات با کمک بسیج و گشت‌های رضویون به منظور ارتقای امنیت بیشتر دایر خواهد بود.

وی تصریح کرد: البته مردم نسبت به حضور افراد غیر در محلات همچنین نسبت به پارک خودروهای غیر حساس باشند و‌ حتما پلیس را در جریان قرار دهند.

میرحیدری با اشاره به مشکلات منازل استیجاری و‌ کلید به دست‌ها، گفت: گاهی برخی خانه‌های اجاره‌ای ساعتی امنیت را به خطر می‌اندازد و برخی ناامنی‌های در این زمینه وجود دارد.

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به ممنوعیت اسباب کشی از ۲۸ اسفند  تا ۱۵ فروردین، گفت: اسباب کشی در این ایام تنها با مجوز کلانتری محل امکان‌پذیر است و در این ایام گشت‌های پلیس همچنین بر ساخت و سازهای غیر مجاز در کوچه پس کوچه‌ها مراقبت دارند و فرماندهان انتظامی نیز نسبت به این وضع ممانعت خواهند کرد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ شعائر اسلامی در ماه رمضان، عنوان کرد: صنوف مرتبط در خصوص ماه رمضان توجیه لازم شده‌اند و پلیس نیز به منظور حفظ حرمت ماه نسبت به خاطیان برخورد لازم خواهد داشت و در هر شهرستان شعبه ویژه‌ای برای افرادی که حرمت ماه رمضان را بشکنند، در نظر گرفته شده است.

دیدگاه / پاسخ