حالت شب
  • Thursday, 28 March 2024
کدام مدل ام وی ام ارزش خرید دارد؟

کدام مدل ام وی ام ارزش خرید دارد؟

چند سالی است که بازار خودروی کشور ما با انبوهی از خودروهای رنگارنگ چینی، تنوع بسیار زیادی پیدا کرده است. این خودروها که در ابتدا برای ایجاد تعادل در بازار و به منظور دسترسی تمامی طبقات جامعه به خودروهایی با ظاهر زیبا و امکانات رفاهی فراوان، وارد ایران شد اما با افزایش قیمت ارز و مشکلات موجود در واردات خودرو، حالا چینی‌های بازار خیلی هم ارزان‌قیمت نیستند. اما بعضی از برندهای چینی، نمونه‌های مختلفی با قیمت‌های مناسب‌تر دارند که از آن میان، برند ام وی ام، یکی از متنوع‌ترین‎ها در بازار کشورمان است. ام وی ام در واقع لاین خودروهای ارزان قیمت و اقتصادی چری است که توسط مدیران خودرو به بازار ما عرضه شده است. از این برند چینی تا کنون چندین خودروی هاچ بک، سدان و کراس اوور معرفی شده که بعضی از آن‌ها به لحاظ فنی کیفیت بهتری دارند و در این مطلب ما به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

ام وی ام ۳۱۵

هاچبک برند ام وی ام، در دو نسل وارد ایران شده که نسل دوم آن ارزش خرید بیشتری دارد. خودرویی که برای رقابت با هاچبک‌های مطرح بازار ما و به خصوص پژو ۲۰۶محبوب وارد بازار شد و تا حدودی هم در این کار موفق ظاهر شد. ام وی ام ۳۱۵ طراحی ظاهری نسبتا خوبی دارد. استفاده از خطوط حجم دهنده و تیز بر روی بدنه، ظاهر این خودرو را تهاجمی و جذاب کرده است. در بخش فنی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۷ اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۰نیوتن متر، نیروی محرکه این خودرو است. این مدل از ام وی ام با گیربکس ۵ دنده دستی عرضه شده که مورد نقد علاقمندان به خودروهای اتوماتیک بوده است. ام وی ام ۳۱۵ خودروی کم مصرفی است. به علاوه وجود دو کیسه هوا، سیستم صوتی با ۶اسپیکر، سنسور پارک، آینه جانبی با تنظیم برقی، شیشه بالابرهای برقی عقب و جلو، چراغ‌های مه شکن عقب و جلو و ترمزهای ضدقفل و سیستم توزیع نیروی ترمز، امکاناتی را برای این خودرو فراهم کرده که در مقایسه با رقبای ایرانی، در جای بهتری خواهد ایستاد. این خودرو کابین جادار و بدنه محکمی دارد اما در بحث کیفیت ساخت خیلی موفق ظاهر نشده است.

ام وی ام ۵۵۰

در میان سدان‌های ام وی ام، مدل ۵۵۰ این خودرو، نسبت به بقیه ارزش خرید بیشتری دارد. این خودرو با طراحی ظاهری خوبی که دارد توانسته در بازار سدان‌های میان‌رده، جای خوبی برای خود دست و پا کند. ام وی ام ۵۵۰ با پیشرانه ۲ لیتری خود، قدرتی برابر با ۱۳۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر تولید می‌کند که به واسطه یک گیربکس ۵ دنده دستی یا CVT اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد که مدل دنده‌ای این خودرو چالاکی و کیفیت فنی بهتری دارد. اما هر دو تیپ این خودرو، امکانات رفاهی متنوعی ندارد و شاید در میان همه امکانات آن بشود به سانروف، سنسور عقب، مانیتور ۷ اینچی لمسی، نویگیشن، دوربین عقب و دو کیسه هوا اشاره کرد. کابین جادار و با کیفیت ام وی ام ۵۵۰ در کنار فرمان‌پذیری خوب این خودرو و مصرف سوخت پایین از مزایای آن محسوب می‌شود. اما عرضه محدود این خودرو باعث شده که قطعات یدکی و لوازم آن کمی سخت پیدا شود. اکر قصد خرید این خودرو را داشته باشید می‌توانید از مطالب کارشناسی ام وی ام کارنامه برای آشنایی بیشتر با این خودرو استفاده کنید.

ام وی ام X22 تیپ اسپرت اکسلنت

ام وی ام X22 کراس اوور کوچک این کمپانی است که در تیپ‌های مختلف به بازار ایران عرضه شده و کاملترین آن تیپ اسپرت اکسلنت است که نسبت به بقیه ارزش خرید بیشتری دارد. در نمای ظاهری یک خودروی اسپرت با طراحی نسبتا خوب را شاهدیم که به نسبت قیمت آن، خودروی جذابی به نظر می‌رسد. برای این تیپ یک پیشرانه ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۰۵اسب‌بخار و گشتاور ۱۳۵نیوتن متر در نظر گرفته شده است. وجود گیربکس اتوماتیک، مصرف سوخت پایین و امکانات رفاهی خوب باعث اقبال X22 در بازار خودروی ایران شده است. از میان امکانات این کراس اوور باید به کروز کنترل، سنسور عقب،مانیتور ۸ اینچی لمسی، دوربین عقب، دو کیسه هوا و سانروف اشاره کرد.البته در هنگام خرید نباید از فضای کم کابین و سیستم تعلیق خشک این خودرو نیز غافل بود. انواع مختلف این خودرو با کارکردهای گوناگون را در لیست خرید ماشین کارشناسی شده کارنامه می‌توانید بیابید.

ام وی ام X33

این کراس اوور چینی، با ابعاد بزرگتر و امکانات رفاهی بیشتری که دارد، در بازار خودروی ایران به فروش خوبی نیز دست یافته است. طراحی بدنه ام وی ام X33 به زبان طراحی روز دنیا نزدیک است. به علاوه وجود امکانات رفاهی مانند سنسور عقب، سنسور فشار باد تایر، فرمان برقی، گرمکن صندلی‌ها، کنترل سرعت در سرازیری و ایستایی در سربالایی، کروز کنترل،مانیتور ۸ اینچی لمسی، سیستم تهویه اتوماتیک، دوربین عقب، سانروف و دو کیسه هوا، و البته تعداد زیادی آپشن دیگر در مدل نیوفیس این خودرو، ام وی ام ایکس ۳۳ را یک گزینه خرید خوب نشان می‌دهد. این خودرو دارای پیشرانه‌ای با حجم ۲ لیتر است که قدرت ۱۳۹ اسب‌بخار و گشتاور ۱۸۰ نیوتن متر آن به واسطه یک گیربکس ۵ دنده اتوماتیک به خودرو منتقل می‌شود. اما یک نکته منفی در مورد این کراس اوور چینی، پایین بودن کیفیت ساخت آن در بعضی قسمت‌هاست.

ام وی ام X55

آخرین خودرو از سری کراس اوورهای ام وی ام، خودرویی با ظاهری مدرن و امکانات رفاهی بسیار خوب است. ام وی ام برای این خودرو علاوه بر کروز کنترل و سیستم کامل کنترل کشش و پایداری، انواع سنسورها و دوربین‎ها از قبیل دوربین جانبی و ۳۶۰ درجه را نیز در نظر گرفته است. با اضافه شدن کیسه های هوا به 4 عدد، و امکاناتی نظیر ورود و استارت بدون کلید، مانیتور ۹ اینچی لمسی، نویگیشن، آینه جانبی برقی با گرمکن،گرمکن صندلی‌ها و سانروف، دیگر ام وی ام X55 را نمی‌توان در ردیف خودروهای میان‌رده در نظر گرفت. پیشرانه ۱.۵ لیتری این خودرو با قدرت ۱۴۷اسب‌بخار، یک خودروی قدرتمند را به نمایش می‌گذارد.

تمامی این خودروها، دارای مزایا و معایب گوناگونی هستند که قبل از خرید باید مورد بررسی قرار داد. اگر قصد خرید هر کدام از این مدل‌ها را داشته باشید می‌توانید از دستیار خرید و فروش ماشین کارنامه در این زمینه کمک بگیرید.

دیدگاه / پاسخ