حالت شب
  • Tuesday, 23 April 2024
از خانه نشینی صنف کیف وکفش و پوشاک تا تغییر شغل تالارداران

هیچ گونه حمایتی از اصناف طی یکساله گذشته نشده است و دیگر دیگر امکان تعطیلی اصناف بخاطر موج چهارم کرونا نیست

بحرانی به اسم کرونا

از خانه نشینی صنف کیف وکفش و پوشاک تا تغییر شغل تالارداران

 کرونا را میتوان به عنوان یکی از بزرگترین بحران های قرن از ان یاد کرد و با شیوع یکساله آن بسیاری از ضعف های دولتمردان  طی سالهای مختلف هویدا شد و اثبات کرد که خود کفایی تنها یک واژه سمبلیک بوده است و در پی تحریم در اصول اولیه یک زندگی ساده می مانیم از تامین مواد غذایی بگیر تا تهیه دارو تا اقتصادی که با یک عدم مدیریت درست به گل نشسته است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، کرونا طی یکسال گذشته ضربه سختی بر پیکره اصناف مختلف بر جای گذاشته است و به گفته مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان با اعلام اینکه تعداد تعطیلی اصناف در دوران کرونا مهم نیست آنچه آسیب پذیر بوده مدت تعطیلی اصناف مختلف است، ادامه داد: اگر برای باردیگر شاهد تعطیلی اصناف به علت موج چهارم کرونا باشیم هیچ چیزی از پیکره انها باقی نمی ماند و دیگر جایی برای تعطیلی اصناف نیست.

جواد محمدی فشارکی با اشاره به اینکه تالار داران طی 8 ماه گذشته به صورت مستمر تعطیل بودند و بسیاری برشکسته شدند و تالارداران مستاجر تغییر شغل دادند، ادامه داد: صنف کیف و کفش و پوشاک که مستاجر بودند ، ملک را تحویل دادند و خانه نشین شدند.


بیشتر بخوابید؛

 برخورد خشن و قاطع با متخلفین/اصناف عامل بروز 15 درصد آمار کرونا است


وی با بیان اینکه بسیاری از کارگاه ها و عرضه کننده کالاها ورشکسته شدند، ادامه داد: پوشاک فروش ها به علت اینکه نتوانستند مهر و آبان ماه اجناس خود را بفروشند  موفق نشدند چک های فروردین و اردیبهشت ماه را پاس کنند و کالاها در حالی در انبارها ماند که تابستان رسیده بود و به انضمام اینکه باید هزینه ای برای انبارها پرداخت می کردند ، بسیاری از لباس ها از مد افتاده بود و به همین علت دچار ضربه مالی شدیدی شدند.

 مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان از بازگشایی چایخانه ها به شرط عدم عرضه قلیان در چند ماه اخیر بعد از یک دوره بسته بودن خبر داد و افزود: در حال حاضر برای ایام نوروز ابلاغی و دستور العملی مبنی بر تعطیلی صنوف اعلام نشده است.

وی با اظهار اینکه اگر دستوری مبنی بر تعطیلی اصناف باشد بزرگترین خسارت بر صنوف وارد میشود زیرا که هیچ گونه حمایتی از صنوف طی یکساله گذشته نشده است و خسارت زیادی بر بدنه اصناف مختلف وارد شد و صنوف زیادی برشکسته شدند، ادامه داد: تعطیلی اصناف بعید است و امروزه بالغ بر 90 درصد واحدهای صنفی رعایت می کنند و دقت لازم روی کالاهای سلامت محور شده است.

 

شکایت کنید 10 روزه پاسخ می دهیم

محمدی از آغاز بازرسی های ویژه نوروز از 20 بهمن ماه داد و گفت: بالغ بر 244 بازرس از هشت صبح تا ده و نیم شب روی اصناف مختلف نظارت می کنند که در مجموع تاکنون 30 هزار و 626 بازرسی انجام شده است و از این تعداد 400 پرونده به تعزیرات ارجاع شده است که گران فر وشی و عدم درج قیمت رتبه اول و دوم را در تخلفات صنفی داشته است.

وی ارزش ریالی پرونده های متخلف را 46 میلیارد و 565 میلیون و 42 هزار و 885 ریال عنوان کرد و گفت: به مردم توصیه می کنیم که از واحد صنفی که پروانه کسب دارد و اتیکت قیمت دارد، کالا خریداری کنند زیرا واحدی که اتیکت قیمت ندارد بدنبال گران فروشی و تقلب است.

مدیر بازرسی اصناف اصفهان با هشدار به مشتریان که به ازای جنس خریداری شده فاکتوری دریافت کنند که آدرس و شماره تلفن مغازه دار در آن درج شده باشد، گفت: مغازه داران لازم است که فاکتور اجناس خریداری شده را در داخل مغازه نگه دارند، پروانه کسب را در دید مشتریان بگذارند و کالایی را بدون اتیکت قیمت به فروش نرسانند.

وی گفت: مردمی می توانند در سه شرایط از مغازه دار شکایت کنند اگر کالایی اتیکت قیمت نداشت یا به ازای جنس خریداری شده فاکتور که آدرس و شماره تلفن داشته باشد، تحویل نگیرد با شماره تلفن های 32352012 و 13 یا به شماره مبایل 09140403039 پیامک ارسال کنند یا با مراجعه به وب سایت رسمی بازرسی اصناف شکایت خود را ثبت کنند که در هر سه حالت 10 روزه شکایت آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

محمدی با بیان اینکه میزان جریمه ها توسط تعزیرات مشخص می شود و مطابق با اینکه چندمین بار تخلف است و سابقه تخلف داشته است یا خیر، افزود: بالغ بر 4 هزار و 522 شکایت مردمی به بازرسی اصناف انجام شده است که بیشتر در خصوص گران فروشی، کم فروشی و تقلب بوده است که از این تعداد بالغ بر 1 هزار و 177 قابل پیگیری بوده است .

وی گفت: بازرسی اصناف و تعزیرات چون ذی نفع نیستند به همین علت در پرونده های شکایت طرفداری از صنف سودی برای آنها ندارد و تلاش میشود اگر خطایی صورت گرفته برخورد شود.

دیدگاه / پاسخ