حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
ابتلای 350 نفر به کرونای انگلیسی طی 24 ساعت گذشته در اصفهان

در بسیاری از سرطان ها اصفهان رتبه اول را دارد

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان:

ابتلای 350 نفر به کرونای انگلیسی طی 24 ساعت گذشته در اصفهان

 معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: اصفهان در بسیاری از سرطانها از جمله سرطان ریه رتبه اول را دارد و بیماری های قلبی و عروقی نیز در اصفهان در صدر است و بالغ بر 85 درصد علت مرگ و میرها به بیماریهای غیر واگیردار مرتبط میشود.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، مصطفی رضایی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اصفهان بر اساس استانداردهای شاخص های بهداشت جهانی مشکل دارد و پایین است.

وی با بیان اینکه شاخص های بهداشت در اصفهان را باید قبل و بعد از کرونا سنجید که امروزه با افت مهمترین شاخص سلامت از جمله افزایش مرگ و میر مادران وکودکان مواجهیم، ادامه داد: هر چند برای ارتقا شاخص سلامت در اصفهان اقدامات بسیار خوبی در حوزه غربالگری سرطان سینه و نمک و چربی و فشارخون انجام شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان یکی از علل افزایش بیماریهای غیر واگیردار را که رکن اصلی در کاهش شاخص بهداشتی دارد را کم تحرکی دانست که باید به ازای هر نفر چند سانتی متر ورزشگاه ساخته شود، اظهار داشت: مسائل اقتصادی و معیشتی مردم در افزایش آمار سو تغذیه و فقر غذایی نقش دارد و هر جایی که نتوانیم پروتئین های کافی بدن را تامین کنیم ،با سو تغذیه مواجه می شویم.

وی تصریح کرد: آمار سوء تغذیه در دانش آموزان به خاطر چاقی رشد یافته است و چاقی مفرط در ابتلا به کرونا بسیار موثر است.

 

کرونا در حاشیه شهرها بیشتر خودنمایی میکند

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: موج چهارم کرونا را در حالی پشت سر می گذاریم که در ایپدمی و شیوع کرونا شاهد ابتلا وبستری روزانه 100 نفر بودیم و این در حالی که طی 24 ساعت گذشته شاهد ابتلای 350 نفر به کرونای مثبت انگلیسی بودیم.

رضایی بیان داشت: آمار ابتلا به کرونا در 18 روز اول امسال نسبت به 18 روز اسفندماه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بی عدالتی در حوزه سلامت در بحران شیوع کرونا مشهودتر بود، اضافه کرد: کرونا در حاشیه شهرها بیشتر خودنمایی میکند و از این رو در صدد کمرنگ کردن این بی عدالتی در استان اصفهان هستیم.

دیدگاه / پاسخ