حالت شب
  • Thursday, 02 May 2024
دو موج دیگر کرونا را تا پایان سال خواهیم داشت

امار بیماران بستری کرونایی در سطح بیمارستان های اصفهان روی 800 ثابت مانده است و حتی رو به افزایش است

سرخ رویی معاون درمان در مقابل سوال خبرنگار باخبرباش

دو موج دیگر کرونا را تا پایان سال خواهیم داشت

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مقابل این پرسش خبرنگار باخبرباش که تا چند موج دیگر را باید از کرونا داشته باشیم با وجودی که 7 نوع واکسن ایرانی ساخته شده است اما خروجی آن را نمی بینیم، سرش را به زیر انداخت و با لبخندی که بیشترحکایت از خجالت داشت، گفت: پاسخ این سوال بسیار سخت است، قابل پیش بینی نیست اگر با همین روال پیش برود تا دو موج دیگر را تا پایان سال خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، بهروزکلیدری در نشست خبری که به منظور اغاز موج پنجم کرونا در سطح کشور برگزار شده بود، اظهار داشت: یک موج از کرونا را در ابتدای فصل سرما و موج دیگر را در بهمن ماه خواهیم داشت مگر اینکه ایمن سازی شهروندان را در دوره کوتاهی انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه حداقل باید جمعیتی بالغ بر 2 میلیون و نیم نفر از شهروندان اصفهان واکسینه شده باشند که بتوانیم از پیک خطر کرونا عبور کنیم، ادامه داد: این در حالی است که در دوز اول و دوم در مجموع 400 هزار نفر از شهروندان در اصفهان واکسینه شدند که در دوز اول بالغ بر 5 میز 7 دهم درصد جمعیت را تحت پوشش قرار دادیم و در دوز دوم تنها 2 ممیز 36 دهم درصد واکسینه شدند و  لازم بین 60 تا 70 درصد واکسینه شوند که بتوانیم به ایمن سازی جامعه اصفهانی برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در صورتی که بتوانیم روزانه 25 هزار نفر واکسینه کنیم میتوان به ایمن سازی جامعه اصفهان رسید.

مسائل و مشکلاتی عامل در دسترس قرار نگرفتن واکسن کرونا شده است

کلیدری در پاسخ به این سوال که در تمام دنیا  که تولیدات واکسن آنها مثل ایران به 7 عدد هم نمی رسد ، دیگر اثری از کرونا مشاهده نمی کنیم اما در ایران با وجود تولیدات ایرانی نتوانستیم کرونا را طی یک ماه جمع کنیم و هر باری با موج جدیدی از کرونا مواجه می شویم، گفت: نقدها را به جان میخریم و گر با تولید 7 نوع واکسن ایرانی مواجهیم اما به علت مسائل و مشکلاتی فعلا در دسترس ما نیست و ما در یک دنیای رقابتی قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه تحریم ها واردات واکسن های خارجی را حتی از کشور هند برای ما مقدور نیست، ادامه داد: در فضای سخت سیاستگذاری ها قرار دادیم و نقدها را می شنویم که بهترین راهکار را ارائه دهیم.

از بین رفتن یک میلیون دز واکسن ایرانی به علت مشکل فنی

کلیدری با بیان اینکه یک میلیون دوز واکسن به علت مشکلات فنی از بین رفت، اظهار داشت: اگر نتوانیم در مدت زمان کوتاهی ایمن سازی را انجام دهیم قطعا با جهش ویروس کرونا مواجه می شویم و با مزمن شدن بیماری ، درمان پیچیده تر خواهد شد و آسیب های بسیاری را در حوزه اجتماعی، اقتصادی و آموزش ایجاد میکند که بسیار در حوزه آموزش برای کادر درمان آسیب دیدیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه با مردم هم نوا هستیم، ادامه داد: از امروز بیمارستان خورشید را هم وارد مدار بیماران کرونایی کردیم که اگر شرایط بهبود پیدا نکند بیمارستان الزهرا را نیز مجبوریم اضافه کنیم و در این حالت دیگر جایی برای پذیرش بیماران غیر کرونایی و حتی اورژانس نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه امار بیماران بستری کرونایی در سطح بیمارستان های اصفهان روی 800 ثابت مانده است و حتی رو به افزایش است و این در حالی که در موج های سوم و دوم و یک در یک تایمی امار بیماران بستری افزایش و سپس کاهش می یافت، افزود: در طی ۱۶ ماه گذشته ۱۱۲ هزار بیمار در بیمارستان‌های تحت نظر علوم پزشکی بستری کردیم و 11 هزار نفر بیمار  را از دست دادیم .

کلیدری امار مرگ و میر بیماران را در این پیک از کرونا رو به کاهشی دانست که علت ان را واکسینه شدن بخشی از مردم و ایمن سازی کامل بیماران بدحال عنوان کرد.

دیدگاه / پاسخ