حالت شب
  • Friday, 19 April 2024
گلایه مردم از شلوغی مراکز واکسیناسیون در اصفهان/ سوء مدیریت ها آمار کرونا را افزایش داده است

گلایه مردم از شلوغی مراکز واکسیناسیون در اصفهان/ سوء مدیریت ها آمار کرونا را افزایش داده است

شلوغی بیش از حد مراکز واکسیناسیون در اصفهان نه تنها گلایه مردم را به همراه داشته است بلکه کادر درمان هم معترض به سوء مدیریت معاونت بهداشتی اصفهان شده است.

به گزارش خبرنگار باخبرباش، همواره کلیپ های از شلوغی مراکز واکسیناسیون در سطح کشور منتشر میشود و تجمع مردم در مراکز واکسیناسیون را نشان میدهد که این مراکز خود تبدیل به بمب انتقال ویروس شده است.

اصفهان هم که از این امر مستثنی نیست امروز صدای کادر درمان را  در آورده است.

یکی از منابع آگاه از جامعه پزشکی اصفهان که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه وضعیت مراکز واکسیناسیون در اصفهان اسفبار است و با مراجعه به آن شاهد حضور صدها نفر از مراجعینی هستیم که با پیامک مرکز بهداشت استان برای واکسیناسیون فراخوانده شده اند .

وی افزود: مراجعینی که کمترین فاصله اجتماعی را با یکدیگر رعایت نکردند و در ورودی مراکز در هم تنیده شده اند و به هنگام دریافت واکسن اگر چه پشت سر هم قرار دارند اما فاصله ای استاندارد بین آنها دیده نمیشود .

این منبع آگاه گفت: مسئولیت فاز دوم واکسیناسیون شهروندان اصفهان برعهده معاونت بهداشتی است که متاسفانه سوء مدیریت و بی تدبیری آنها باعث شلوغی مراکز واکسیناسیون و تبدیل این مراکز به مراکز انتقال ویروس کرونا شده است.

وی گفت:  مردم بدنبال ارسال پیامک از سوی معاونت بهداشت برای دریافت واکسن به 5 مرکز مشخص شده در اصفهان مراجعه می کنند بنابراین این شلوغ بازار و همهمه در مراکز واکسیناسیون صرفا به دلیل بی تدبیری مسئولان مربوطه است .

این منبع آگاه به عرصه پزشکی گفت: به هنگام مراجعه برای دریافت واکسن کرونا در مسجد مصلی اصفهان است، شاهد تجمع 100 نفر از کادر پرستاری دم در ورودی بودیم.

  وی با بیان اینکه بخاطر بی تدبیر مسئولان نزدیک به 2 سال است که گرفتار کرونا شده ایم، ادامه داد: مراجعه پرستاران برای دریافت واکسن در حالی بود که نه تنها صفی مشاهد نمیشد بلکه تمام آنها در هم تنیده بودند و به این میزان بی نظمی بد و بیراه می گفتند .

وی گفت: نگران مردمی هستیم که  برای دریافت واکسن کرونا مجبور به حضور در این مراکز آلوده هستند که گاها همین مراکز دلیل ابتلا بیماران شده است.

در همین ارتباط نیز مردمی را می بینیم که به نحوه واکسینه کردن مردم از سوی متولیان امر گلایه دارند.

ندا کلامی میگوید: مادر من مبتلا به بیماری صعب العلاج است و از زمان شیوع کرونا در قرنطینه بودند که به یاری خدا مشکلی برای آنها پیش نیامده بود تا اینکه بدنبال فراخوان وزارت بهداشت برای واکسینه کردن افراد بالای 70 سال، به مسجد مصلی اصفهان مراجعه کردیم و دوز اول واکسن کرونا را در حالی دریافت کردند که یک روز بعد از آن مبتلا به کرونا شدند و هم اکنون 20 روز است که درگیر آن هستیم.

وی افزود: شلوغی مراکز واکسیناسیون در حدی است که  بین  سه تا چهارساعت و گاها از صبح تا ظهر زمان میبرد که زمان واکسن شما فرا برسد.

با وجودی که شلوغی مراکز واکسیناسیون بارها از سوی صدا وسیما و شبکه های مجازی به سمع و نظر مسئولان رسیده است اما شاهد اقدام عاجلی از سوی آنها در جهت رفع این مشکل نبودیم.

 شلوغی مراکز واکسیناسیون که مردم را این روزها کلافه کرده است باعث شده خود آنها دست به اقدامات بزنند که جالب به نظر می رسد.

از کرایه کردن افراد تا 100 هزار تومان که بجای آنها بایستند و به جای علاف شدن از صبح تا ظهر، در زمان مشخص برای  دریافت واکسن مراجعه کنند تا مشاهده صف های طولانی از خودروها در حاشیه خیابان تا هجوم مردم به فرودگاه ها برای رفتن به کشورهای دیگر برای دریافت واکسن همه و همه نشان از بی تدبیر مسئولانی را می دهد که تنها نیاز به یک برنامه ریزی به هنگام پیامک یا نظم بخشیدن به مراجعین برای دوری از هرگونه تجمعی است.

در همین ارتباط با سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تماس گرفتیم که موفق به برقراری گفتگو نشد و همچنین با معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارتباط  تلفنی گرفته شد که شلوغی جلسات اجازه مصاحبه به موقع را به وی نداد.

5 مرکز واکسیناسیون در اصفهان شامل مسجد مصلی، بیمارستان الزهرا، حرم مطهر زینبی ،نمایشگاه بین المللی اصفهان، مجموعه ورزشی کوثر اصفهان است.

دیدگاه / پاسخ